Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Karol... "komunikaty o zmianach tras linii" to ogólne pojęcie bez względu na nośnik informacji. Mogły do mnie dotrzeć z Internetu, lokalnych mediów bądź ogłoszeń w autobusach czy na przystankach...
Może wystarczy uważniej śledzić komunikaty? Sprawdziłem. Komunikat o przywróceniu linii 2 na Główną był wysłany do mediów, wydrukowany na punkty MZDiK, a przede wszystkim zamieszczony na stronie MZDiK w dniu 23.08 (to wszystko jest do udowodnienia) - a zmiana wchodziła od 25.08. Podobnie było ze Słowackiego - komunikaty na przystankach były 23.09, na stronie MZDiK również, a zmiany wchodziły od 25.09. Na tydzień wcześniej to nierealne, bo wykonawcy robót z reguły nigdy nie potrafią się określić co do dnia, kiedy skończą. NIGDY takie informacje nie wyszły w obieg w dniu wprowadzenia zmian, więc takie insynuacje są wyssane z palca! Minimum dwudniowe wyprzedzenie jest stosowane po to, by na przykład gazety zdążyły uprzedzić o korektach - przykładowo: w czwartek MZDiK publikuje komunikat, w piątek robią to gazety, a od soboty wchodzą zmiany.
Pozostaje rzeczywiście jeszcze uważniej śledzić komunikaty. Odnoszę wrażenie jednak, że wcześniej komunikaty pojawiały się z większym wyprzedzeniem. Inna sprawa, że rozpoczęcie robót i objazdów łatwiej przewidzieć niż zakończenie, więc można wcześniej i precyzyjniej poinformować.
No właśnie. A ponieważ wykonawcy prac bywają nieprzewidywalni, to jest jak jest. Najlepszym przykładem jest komunikat o linii 19, który już dziś jest na stronie MZDiK - no ale tam nie trzeba było oglądać się na drogowców.