Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Takie i lion's city
Nasz ostatni zakup z 2010 roku, a szkoda. Autobus prezentuje się bardzo dobrze, na tle pozostałych NL 223, pewnie dlatego że posiada układ drzwi 2-2-2. Warto podsumować iż w 2010 roku MZK Jelenia Góra zakupiło 3 szt. Man NL 223.
Wczoraj jechał na ostatniej 9 przez Michałowice do Piechowic i do Zajezdni, zdziwiłem się jak zobaczyłem ten wózek o tej porze
Ma silnik Mana to jezidzi
Dziś też na 12 śmiga.
kupa... nie lubie manow a juz zastanawiaja sie nad tym zeby many z 1-wszej dostawy zaczac kasowac bo gnija wiec zycze im szybkiego polamania sie
ładny ale nie nowy
Many z pierwszej dostawy są w kiepskim stanie, bo maja juz po 900 tys przejechane bez jakiego kolwiek remontu. Juz dawno sie nie produkuje trwałych autobusów jak m11. Uzywki są na kilka dosłownie lat i do zyda, a tabor sie odnowi dzieki temu.
Większość piszących komentarze pod tym zdjęciem jest chyba w wieku przedszkolnym. Używany, niskopodłogowy autobus jest na pewno w lepszym stanie, niż telepiąca się M11. Owszem nie są to autobusy pierwszej młodości, i nękane są wieloma usterkami, ale czego wy się spodziewacie po ponad 10 letnim autobusie. Z tego co ja wiem nikt nie chce na razie kasować żadnych Manów z pierwszej dostawy, więc nie wypisujcie bzdur. Nieprawdą jest także łamanie się kratownicy w Manach II generacji. Jeżeli chodzi o największe problemy w eksploatacji pojazdów Man-a, to takowe dotyczą: Many NL202- korozja poszycia zewnętrznego, awarie zawieszenia, #769 skrzynia biegów, która się posypała, a jej naprawa jest bardzo kosztowna #773 identyczny problem. W Manach III generacji świruje czasem elektronika, ponadto wadą jest niewydajne ogrzewanie. Ale sypiące się sprzęgła to niemal codzienność w Salusach, które mają dopiero 5 lat . Jeżeli mielibyśmy wskazać autobusy, które są najbardziej niezawodne i trwałe to niemal każdy kierowca i mechanik naszego MZK wskaże na Volvo B10BLE- autobusy niemal nie do zajechania, którym dopiero teraz zaczynają doskwierać usterki, które nie są aż tak poważne, żeby eliminować je z ruchu. Dlatego zakup nowych Volvo byłby najlepszy i to te autobusy byłyby na dzień dzisiejszy najbardziej pożądane w MZK. Niestety pieniędzy z UE starczy na zakup jedynie 5 pojazdów i to 10M. Ponadto w tym roku zostanie zakupionych kilkanaście używek, pewnie Manów. Volvo dla naszego miasta jest za drogie.
Marek, całkiem się zgadzam z Tobą, ale chyba przyznasz, ze taki MAN NL202 nie pojeździ tyle, co M11 (dobry przykład to #601, który w tym roku skończy 26 lat).
Marek ma racje nikt nawet nie myśli o kasowaniu Man-ów NL 202. Co prawda nie są one w idealnym już stanie, ale na pewno lepsze od większości Jelczy M11 i ostatnich 120MM/1. Zapewne pojeżdżą jeszcze z jakieś 5-6 lat. Podróżuje się nimi o niebo lepiej niż starym Migiem. Zresztą tak jak pisze Marek w tym roku MZK zakupi 5 nowych wozów więc kilka M11 pójdzie do lamusa. Przetarg na nie ma zostać ogłoszony na przełomie marca i kwietnia.
W tym roku oprócz zakupu 5 nowych autobusów są plany także na 15 używanych. Jest to do zrealizowania. Kasa z dopłaty na nowe pojazdy, czyli powiedzmy, ze nie odczują tak po kieszeni. A co do uzywanych to w 2009 kupilismy 16 sztuk, wiec sie da Wiem od mechanika, ze w tym roku pozbędą się wszystkich jelczy 120MM/1 i zaczną kasować migi. Przy tylu nowych pojazdach moze stac sie to prawdą. Zobaczymy jak to bedzie na prawde. Many NL202 pojeżdżą u nas do pożądnej awarii, albo najpierw zlikwidują wszystkie wysokie podłogi. Man to dobra konstrukcja, ale nie wierze w to, że wytrzymalsza od miga, tymbardziej, ze many nie przechodzą napraw generalnych.
Co do tych używanych wozów to czuje pewny niepokój czy MZK zdąży ogłosić na nie przetargi do końca roku?, mamy już prawie luty a tu nawet nie ma ogłoszonego na nowe wozy. Jeżeli zakupią w tym roku używane to na pewno nie 15 szt. może z 5-10. I wszystkie zakupione w tym roku wozy zastąpią Jelcze 120MM/1 oraz M11. Żaden MAN w tym roku na 100% nie będzie sprzedany. Wiadomość potwierdzona.
Na jelonce napisali, że przetarg na nowe autobusy ma się na dniach pojawić.