Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Nie chrzań głupot - zainteresowani mieszkańcy/pasażerowie doskonale wiedzą gdzie jest przejście dla pieszych (które zostało przeniesione na drugą stronę peronu już kilka tygodni temu), na peronie ZTM wywiesił schematy dojścia do pętli (sztuk trzy), a od samego peronu do krańca na pewno nie ma 200 metrów. Frekwencja na razie faktycznie nie powala, ale pamiętaj, że to czwarty dzień funkcjonowania tej linii (włączając w to weekend). Niemniej ja nie narzekam - od wczoraj wracam do po pracy kombinacją 1 + S-9 + 214 i czas podróży skrócił mi się o dobre 15-20 minut ;] Miodzio /kl
To przynajmniej wiemy dla kogo ta linia powstała ;P Jeżdżąc opłotkami Białołęki, z dobrymi rezultatami może mieć problemy. Aczkolwiek zastrzegam, na Solinę docelowa frekwencja może być w sam raz Co do samej przesiadki - nie jest zbyt komfortowa, ale domyślam się, że lepiej się zrobić nie dało. Tylko stwierdzam fakty.
Ciesz się, że to się w ogóle dało zrobić, bo nawet sobie nie wyobrażasz ile było problemów... Przypominam też, że za jakiś miesiąc zostanie zamknięta ul. Fletniowa i to było podstawowym założeniem dla budowania tej zawrotki. Natomiast co do taboru, to zapewne wkrótce koledzy ze stosownego działu będą myśleć co z tym zrobić. A sama linia 214 jest dla wszystkich, którzy chcą szybko i sprawnie wrócić na Nowodwory! Zatem mnie pasuje /kl
Ja bym sobie tylko życzył natychmiastowego obniżenia częstotliwości 508 i skierowania wozów gdzie indziej. Nie rozumiem, komu może się opłacać jazda S9 + 214 z dw. Gdańskiego, skoro znacznie szybciej jest metrem i 508. Nie ma tu mowy o "szybkim i sprawnym" wracaniu, co najwyżej można mówić o tym, że jest to fajny sposób na powrót. Ja też z Arkadii do Metra Marymont wracam sobie czasem 205 wyłącznie z tego powodu, co nie zmienia faktu, że taka podróż jest nielogiczna.
Nie ma to Adaś pisać o czymś, o czym ma się małe pojęcie :> Bo nie sądzę aby korek na Moscie Grota-Roweckiego + na samym zjeździe na ul. Modlińską (estakada) + zwężenia na Modlińskiej oraz korek do skrętu w ul. Świadowida (przy UD Białołęka) jakoś specjalnie skracały czas podróży... Do tego konieczność dojścia z metra do pętli na Marymoncie etc. Samo 508 jedzie na Nowodwory ~30 minut (a w popołudniowym szczycie na pewno więcej), do tego przejazd metrem ~6 minut + dojście oraz oczekiwanie na odjazd 508 to minimum kolejne ~5 minut, co daje nam łącznie ponad 40, a sądzę, że i ze 3 kwadranse będą. A S-9 rozkładowo jedzie się 17 minut (normalnie szybciej) + 5 minut dojście do 214 + ~8 minut jazdy. Mamy zatem ~30 minut. Zatem jak to się niby ma do rzekomo szybszej podróży via 508? Bo ja widzę tu jakieś 33% zysku czasowego ;] Zresztą nie od dziś wiadomo, że transport szynowy jest szybszy od kołowego! Dlatego właśnie powrót S-9 + 214 jest bardzo logiczny, tylko ludziom jeszcze mało znany... Ale chociaż mogę sobie wybierać miejsca ;] /kl
Nie istnieje coś takiego jak "korek na Moście Grota-Roweckiego". Tam jest co najwyżej duże natężenie ruchu, które bardzo rzadko generuje jakiekolwiek opóźnienia. Do pociągu na Gdańskim też musisz dojść - naprawdę niewiele mniej niż do 508 na Marymoncie. Tak, być może bilans czasowy faktycznie wychodzi na plus jeśli chodzi o dojazd do samej pętli. Tylko ile osób tam dojeżdżało dotychczas każdym 508? Moim zdaniem nie aż tyle, by prócz 508 uruchamiać jeszcze 214. Osobom, które wysiadają z 508 przed samą pętlą (czyli większości) na nic się takie 214 nie przyda. Po prostu jesteś w szczęśliwej sytuacji i nie dziwię się, że wychwalasz to połączenie pod niebiosa. Mimo wszystko jest to ekonomiczny strzał we własną głowę ze strony ZTMu - brygady zdecydowanie przydałyby się gdzie indziej. Jak już jesteśmy przy temacie Tarchomina, to doprowadza mnie do szału widok jeżdżącego jak taśmociąg i relatywnie pustego 508, podczas gdy choćby 509 naprawdę w pewnych godzinach potrzebowałoby wzmocnienia.
Przecieram kolejny raz oczy ze zdumienia ale nadal widzę to samo: "RELATYWNIE PUSTE 508". To żart przedprimaaprilisowy? O wozach na tej linii śmiało można mówić "zatłoczone" już po odjeździe z drugiego przystanku w stronę metra! A w przeciwnym kierunku jeszcze grubo po 22 bywa ciasno! Relatywnie puste natomiast jeżdżą E-4 i E-8.
Lipton, nie zapominaj że do czasu podróży liczy się także czas oczekiwania co przy takiej częstotliwości S-9 może być sporym minusem.