Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Najgorszy jest przejazd, który tramwaj właśnie mija. To jest wjazd dla zaopatrzenia, podejrzewam, że czynny tylko w nocy. Ale przez cały dzień oni mają zielone światło, a tramwaj musi się zatrzymać, żeby łaskawie zadziałała pętla indukcyjna. Dzisiaj widziałem, jak zjechały się trzy (dwa z jednego kierunku, trzeci z przeciwnego) i ten trzeci wówczas już nie zdąża i potem czeka jak ten fiut na wiosnę.
Noż do #^#*%#$&@, przecież to tylko możliwe w tej #@#% Polsce! I że nikt o to szumu nie robi! No ale przecież w Warszawie to co drugi odcinek ma takie "kwiatki".
Dzisiaj wagon zaniemógł. W kierunku R-3 holował go Trasą W-Z (od strony Pragi) skład 494+569.
Przyczyny awarii nie znam - niewiele ponad godzinę temu wyżej opisaną sytuację widziałem z okna, zmierzającej na Pragę, "czwórki".
Narobił trochę bigosu dzisiaj na rondzie Waszyngtona :P
@fafax: Na takich przejazdach jak ten powinno być pulsujące światło żółte dla samochodów, ale chyba za dużo wymagamy, przecież lepiej zamontować kolejną niezbędną sygnalizację :P
Ja też bardzo lubię takie akcje, jak przejście dla pieszych między przystankami ORLICH GNIAZD i RADIOWA. Nie ma jak preferencje dla tramwajów.
Fajnie się też jedzie autobusem przez Gagarina - co 200 metrów przejście z przyciskami dla pieszych. Z reguły zalicza się wszystkie czerwone po kolei.
Sygnalizacja sobie może być, problem leży w ustawieniu pętli wzbudzania. W Warszawie "przyjęło się" ustawianie parę metrów przed skrzyżowaniem, więc trzeba się zatrzymać, zanim sygnalizacja "załapie". A gdyby była sporo wcześniej, jechałoby się bez przejazdu. Mozna było tego "doswiadczyć" na Kaliskiego jak jeszcze 20 jeździła - wyjazd z lasu na "pełnym laczku", miodzio
A w ogóle te solo "10" to tylko wyjazd na 8.
No dobrze, ale nie przeskoczysz wówczas sytuacji, o której piszę, że trzeci już nie zdążył. A pewnie jakikolwiek samochód przejeżdża tędy tylko w nocy. Jakby nie dało się zrobić odwrotnie, że to tramwaj ma domyślnie pałkę, a zaopatrzeniowcy indukcję.
Tez mnie wkurzyla kilka razy ta sygnalizacja. A faktycznie - wystarczylo tylko wstawic zolte pulsujace dla samochodow z bardzo wyraznym znakiem STOP przed torowiskiem i problem rozwiazany.
Podobno prawo w tej chwili nie pozwala na "żółte pulsujące". Fafax: jest cos takiego jak "priorytet", mozna tak zaprogramować, że sterownik podtrzyma pałke jeśli wykryje zbliżajacy się kolejny tramwaj.
Żółte pulsujące chyba pozwala. Są za to takie kretynizmy:
http://czestochowa.gazeta.pl/czestochowa/1,84749,7547798.html
No cóż, taki to żałosny kraj...
@fafax: Przejazd ten jest używany i przez klientów. Po lewej stronie zdjęcia widać nawet wjazd do garażu podziemnego. Ale fakt, światła tu są co najmniej zbędne.
@piotr_kosz: podupada, lecz dzięki temu w sobotni poranek można zrobić poważne zakupy bez masakrycznych kolejek.
Pozdrawiam
Warto dodać, że przez "jakość" tych świateł motorowi często mają je w dupie. Zaowocowało to już kilkoma "ciekawymi zdarzeniami" na tym przejeździe... /kl