Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Wina MUNI, ze w ogole odebrala wagony - koleje holenderskie i dunskie wiedzialy lepiej i chlamu od tej firmy nie przyjely
Rozumiem, że te wagony montowane były w USA ze sporym udziałem ichniejszych części?
Tak, montowane w USA. Co do części, to dokładnie w tym przypadku nie wiem - ale ogólnie nie ma aż tak restrykcyjnych wymogów by były one amerykańskie, mówi się o 60% wartości pojazdu, ale można uzyskać zwolnienie z tego obowiązku jeśli się udowodni, że import części będzie tańszy. To co jest najważniejsze to by jak najwięcej pracy wykonane zostało na miejscu. Liczba nowych etatów jakie stworzy dany kontrakt jest bardzo istotnym czynnikiem przy wyborze producenta (u nas zupełnie to nikogo nie obchodzi, owszem, patrzy się, ale czy ktoś się podnieca, że kontrakt na Pesy daje robotę iluś tam dziesiątkom czy nawet setkom mieszkańców Bydgoszczy i okolic?) Np. przypadkiem znalazłem na stronie federalnej agencji transportu (która rozdziela dotacje) jakies pisma w których amerykański partner Skody prosi o zgodę na montaż mostów w Czechach. Agencja się nie zgodziła, kazała mosty przywieźć oddzielnie i zamontować na miejscu rękami amerykańskich robotników.
No i w zamian za ta sama kase dostana np. 6 tramwajow a nie 7. Trasa bedzie krotsza lub czestotliwosc gorsza, mniej ludzi bedzie z niej korzystac, odpadna tez pewnie etaty dla motorniczych i mechanikow. Ale kij z tym - wazne, ze jest Mejd in USA