Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Niestety i tutaj Solarisowi udało się wepchnąć z tymi Urbino. Mogliśmy mieć porządnego Lionsa City M, ale w przetargu najważniejsza była cena. A o samym zakupie szkoda po raz kolejny pisać. Odkąd urzędnicy miejscy zajęli się organizowaniem komunikacji miejskiej z miesiąca na miesiąc jest tylko gorzej. Najpierw beznadziejnie napisany wniosek, który opiewa na małą liczbę pojazdów ( więcej autobusów kupuje 40 tys. Bolesławiec, Łomża 22 autobusy) i kategorię pojemnościową, która w tej chwili zdominowała tabor a później chore pomysły na budowę tramwaju za koszt którego można wymienić 80 % floty autobusowej i zwiększyć częstotliwość kursów.
Wysokopodłogowe jelcze to tabor maxi nie mega Fajnie, że wygrał Solaris. Man też nie byłby zły, ale różnica w cenie jest spora. Można za to kupić dwie-trzy używki. teraz to już nie pozostało nam nic innego, jak czekać.
Jelcze M11 to klasa MAXI, a nie MEGA. MEGA to autobusy 15-metrowe i przegubowe.
Czyli tak jak na początku zakładaliśmy wygrał faworyt czyli Solaris. Jak dla mnie niespodzianką jest brak ofert ze strony Mercedesa oraz Solbusa.
@Marek z Jeleniej: akurat inwestycje w tramwaj dość szybko się zwracają. Możesz napisać coś więcej o tych "chorych" pomysłach reaktywacji tej trakcji w Jeleniej Górze? /kl
@ Lipton: W przypadku Warszawy i dużych ośrodków miejskich inwestycje w transport szynowy są jak najbardziej zyskowne w dłuższej perspektywie. Ale nie można tego powiedzieć o planach dotyczących miasta w którym liczba mieszkańców niedługo spadnie poniżej 80 000, i którego nie stać na zakup kilku autobusów rocznie. Jeżeli weźmiemy pod uwagę, że z transportu zbiorowego korzysta niecałe 50 % jego mieszkańców można zadać sobie pytanie czemu to wszystko ma służyć. Tramwaj w obecnie proponowanej postaci jest pomysłem poronionym i powstałym na użytek kampanii wyborczej. Jego idea opiera się na wykorzystaniu linii kolejowej Jelenia Góra- Szklarska Poręba, która mimo przebiegu przez niemal całe miasto w istocie biegnie przez obszary mało zurbanizowane, które w perspektywie kilkudziesięciu lat nie zmienią swej postaci. Zabudowa miejska koncentruje się niemal w całości wzdłuż ul Wolności oddalonej znacznie od torów kolejowych co poddaje pod wątpliwość użyteczność tego środka transportu dla mieszkańców podróżujących w głównym ciągu komunikacyjnym miasta Zabobrze- Centrum- Cieplice. Jednym słowem tramwaj nie wygeneruje przyzwoitej frekwencji. Równocześnie z kampanią tramwajową miasto deprecjonuje transport autobusowy poprzez zabieranie prawie miliona złotych na prowadzenie komunikacji, planuje likwidację kursów autobusowych którymi i podróżują uczniowie, studenci i emeryci "bo się nie opłaca" i szantażuje ościenne gminy zwinięciem sieci podmiejskiej, jeżeli nie zwiększą znacząco dopłat do linii autobusowych. Widzisz w tym jakąś logikę. Z jednej strony plany rozwoju tramwaju, z drugiej degrengolada sieci połączeń autobusowych, które akurat w przypadku naszego miasta lepiej spełniałyby swoje funkcje. Za pieniądze wydane na tramwaj można kompletnie przebudować sieć autobusową w mieście, wymienić rozlatujący się tabor i zwiększyć częstotliwość kursów. To na pewno mi jako pasażerowi bardziej by się przydało. Jak władze miasta zrealizują te postulaty to niech nawet stawiają sobie metro. A tutaj o koncepcji JTR http://www.zgrowery.most.org.pl/kolej/skm/serv04.htm
Dzięki za wyczerpujące info. I jeśli faktycznie miałoby to wyglądać tak jak piszesz, to trzebaby się nad tym poważnie zastanowić! /kl
Panowie a kiedy się pojawią wiadomo
@ AdekJG październik/listopad tego roku.
Po cichu liczyłem na ofertę Mercedesa czy wybór MANa ale można było się spodziewać, że wygra Solaris który ma mieszane opinie poza swoim Poznaniem czy Warszawą. Pożyjemy, zobaczymy...
Niestety pomysł 'tramwaju' jest chybiony. Dobrze się to sprzedało w kampani wyborczej i co gorsza może z tego wyjść niezły niewypał... Cały koszt tego 'tramwaju' de facto SKM jest tak wysoki (ok. 250 mln zł według szacunków z 2006 roku), że spokojnie można by było REGULARNIE kupować nowe 12-metrowce i wprowadzać inne usprawnienia tj., zmiany w rozkładach (takt) automaty biletowe, informacje pasażerską, remonty pętli, nie mówiąc już o buspasach czy priorytet dla KZ w ruchu drogowym... Jest tu spore pole do popisu.
Poza tym polecam poczytac to gdzie jest wszystko opisane o poprawie KZ w JG
http://www.jeleniagora.pl/pdf/Zintegrowany%20Plan%20Rozwoju%20Transportu%20Publicznego.pdf
wycofany 2012
Czemu "Migasy" likwidują jeszcze w takim stanie