Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Z punktu widzenia motorniczego - piasecznice i korba. Z punktu widzenia obsługi - mniejsza awaryjność?
Jechałeś helmutami, czy nie? Różnica jest widoczna na pierwszy rzut oka.
Która stopiątka przejeździ ponad 50 lat - ot cała tajemnica
@Tomasz P. W stopiątkach też są instalowane piasecznice np. w Warszawie, a korba to jednak przeżytek. Na plus dla Helmutów jest brak zaników hamowania, które w stopiątkach się pojawiają i wytrzymałość. W Polsce też robiono trwałe tramwaje np 13N i 102Na. Gdyby o 102Na dbano kiedyś tak jak Niemcy o swoje Helmuty to byłyby w takim stanie jak Helmuty, ale nawet PRL nie zarżnął warszawskich 13N i część ma już 50 lat, gdyby nie PESY pojeździłyby jeszcze trochę.
Wytrzymałość - niedawno się o tym przekonaliśmy na Garbarach Prędzej lepsze utrzymanie.
@qwerty: No właśnie - "są instalowane". Po ilu latach eksploatacji? W jakim procencie taboru? A wagony 102Na też nie są takie trwałe. We wrocławskich przegubach nawet mimo przeprowadzonych NG konstrukcje nie były ostatnio w najlepszym stanie. Moim zdaniem przegub wpłynął na zmniejszenie trwałości konstrukcji względem wagonu 13N.