Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Dziwny ten 120M, wyglada prawie jak peerka.
Pierwsze wersje 120M bardzo niewiele się różniły od PeeRki.
Tak to prawda pierwsze Jelcze 120M są podobne do Pr 110 ... z ciekawostek tego busa - jest to pierwsza 120-stka w MZK Toruń ( w eksploatacji od 27 listopada 1992roku )
Al. Jana Pawła II
120M i Peerke w barwach czerwono kremowych można prosto odróżnić. Z boku 120M ma na dole szary pasek.
no i gołębnik (wyświetlacz, a właściwie film) odchylony do tyłu, w przeciwieństwie do peery
Autobus możesz pomalować a przód wymienić- nie po takich rzeczach się poznaje PeeRki albo 120. PeeRka może mieć nawet przód z M121
No też racja, konstrukcja najważniejsza :P
Dawno nie widzialem tego autobusu 392...
Czy ktos wie co sie stalo z tym pojazdem?
Cos slyszalem ze go ... SKASOWALI ...
Moglby ktos mnie oswiecic?
Pozdrawiam.
Niestety, to prawda. Pękała kratownica i pojazd rozebrano. Szkoda, bo był to pierwszy autobus MZK, ktory pojawił się w momencie, gdy zacząłem studia w Toruniu...
co to jest kratownica??
kratownica jest to konstrukcja nadwozia.
Jest to część ,którą gdy wóz jest w miarę sprawny się wymienia na nową.Kierowcy z 392 mają obecnie 511
Czy przez ten most prowadziła kiedyś linia tramwajowa?
Tak- prowadziła, ale bardzo dawno........
Jest jeden niezawodny sposób odróżnić PR110M od 120M. 120M ma dłuższą przerwę w biegu okien w ścianie bocznej (tej bez drzwi) niż to jest w PR110M.
No i Peeki mają większą szybę tylną
Na zajezdni łatwo wymienić tylną szybę, z resztą w Grudziądzu to jeżdżą Jelcze 120M z szybą taką jak w PR110M.
Ten autobus był charakterystyczny jeszcze z jednego powodu. Jako jedyny spośród toruńskich Jelczy miał kabinę kierowcy zbudowaną z brązowej płyty, a nie jak wszystkie pozostałe autobusy z białej.
Jelcze 120M i PR110M można odróżnić, ale nieraz bardzo trudno. Widziałem przypadki, że w PeeRkach zakładali węższe okna od 120M i tak jak napisał Andrzej z Olsztyna powstaje szerszy pasek. Gołębniki, szyby, atrapy, zderzaki to są jelczowskie puzzle, od 120M można przełożyć do peerki, a od peerki do 120M. W Grudziądzu jeździ 120M ze zderzakiem tylnym, i klapą od PR110M, a peerki mają gołębniki od 120M i mniejsze tylne szyby. No ale jest różnic tyle, że zawsze da się odróżnić.