Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Coś nie tak z oznaczeniem. Neoplan czyli Auwärter G. nie ma nic wspólnego z producentem Clubstarów, czyli Auwärter E. To cuś na zdjęciu to raczej na pewno Neoplan
No ja też nie wiem co to za wynalazek. Neoplan ma jak koń, czyli coś jakby N208, może to jest na tym podwoziu. Ale buda przypomina mi auwartery. Heh, wie kto dobry, co to za pojazd?
Neoplan z silnikiem z przodu? Małoprawdopodobne. Poza tym ten charakterystyczny auwarterowski uskok linii okien w przedniej części
A może to zwykły Clubstar tylko ma mordę implantowaną z jakiegoś neopla. Musiało by sie to zdarzyć jeszcze w Rzeszy, bo odkąd go pamiętam w Gnieźnie to zawsze tak wyglądał
Hmm.. to bardzo ciekawe. Pojazd jest ewidentnie zbudowany na podwoziu ciężarówki (przedni silnik), o czym świadczy b. krótki zwis przedni i wlot powietrza na przedniej ściane. Być może jest to owoc współpracy obu Auwaerterów. Nie przypominam sobie, żeby Neoplan produkował autobusy na podwoziach ciężarówkowych, przynajmniej w czasach Jetlinera. Ale przypominam sobie, że jakoś pod koniec lat 80. albo na pocz. 90. Neoplan przejął jakąś firmę, produkującą małe autobusiki (niestety nie mogę sobie przypomnieć nazwy). Może to ma coś wspólnego z tą firmą?
Już wiem - ta firma nazywała się Hiller Omnibusbau.
Ok, z tym że ja nie daję głowy, że to akurat jest Hiller To tylko mój domysł...
O, Neos to była (do przejęcie przez Mana...) bardzo kreatywna firma. Przedniosilnikowiec? Proszę bardzo: http://home.arcor.de/bustina/busbilder/neoplan/n907/neoplan-n907.html
A wracając do pojazdu na zdjęciu - N208 to to nie jjest, bo 208 to był - mały, bo mały - ale prawdziwy autobus
Vredny, nic już mniejszego w neosiach nie było. To N 907 też do końca mi tego nie przypomina. Najlepiej to zapytam drivera jak mi sie ta furmanka nawinie co on ma wpisane w dowodzie rejestracyjnym.
Ma idealnie płaską podłogę się bardzo nisko siedzi, a driver siedzi dużo wyżej - b. dziwne uczucie podczas jazdy
Gratulation! This is an Arewa Junior 512. Arewa was a company in Altenburg (Germany) that tried to enter german busmarket in the beginning of the nienties. It got help by G. Auwärter (that´s why "Neoplan" is written at the bus", but only few busses were sold to some companies in eastern germany. Most of these busses didn´t see year 1995 in Germany, only PVM Wurzen drove two busses until 1999. Notice the bus has a front engine. A shorter version of this bus was named Arewa Junior 508. (I´bet there aren´t five busfans in germany ever heart of Arewa. If somebody can tell me more about this busses please contact me.)
pamiętam tego busa
Witam. Autobus zezłomowany między 2006 a 2009 rokiem. Dokładniejsza data kasacji nie jest mi znana ale od kilku lat go już nie widuję.
Mój kolega nim kiedyś jeździł.
Siedziałem w nim ale dziwadło.