Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
O ku**a! Teraz to już przegięcie! Ale mści się pełne położenie laski na utrzmanie łuków na krzyżówkach. Okopowa, Chłopska/Pomorska już pokazały pazurki. I juz parę innych miejsc zaczyna się sypać na potęgę. Będzie się działo, oj będzie.
No wiesz, za to możesz winić teraz WPRD Gravel, bo to oni niczego nie zrobili po wykolejeniu się wagonów 1324+1325
WPRD mogło coś zrobić. Ale WPRD utrzymuje torowiska od 1 stycznia 2005. Nie powiesz, że do 31 grudnia 2004 ZKM idealnie dbał o tę krzyżówkę? Ona juz wtedy była porozjeżdżana wykolejeniami przecież. Więc wina większościowo ZKMu. Nie krusząc kopii nad tą krzyżówką to ZKM kładł laskę na remonty torów i nie ma co tego ukrywać. Można było bzrobić bardzo dużo relaywnie małym kosztem, ale nie, bo po co?
Ale to jest nie ostotne co było x lat temu! Od 1 stycznia tramwaje na tym krzyżaku wykoleiły się conajmniej 4 razy, w tym ostatnie 2 w przeciągu jednego tygodnia. I to teraz WPRD jest odpowiedzialne za to, a nie ZKM, który x lat temu miał to gdzieś.
uściślijmy - konsorcjum WPRD i ZKM czyli defacto za tory dalej odpowiada ZKM, tyle, że świadczy usługi ZDiZ do spółki z Gravelem.
Torowiska i ich remonty to zaległość co najmniej 10letniej działalności NORMALNEJ firm transportowej. ZKM kładł laskę na to na całej linii. Utzrymanie torowisk praktycznie nie istniało oprócz ściągania rozchodzących się torowisk i naprawy awaryjnej dopiero PO wukolejeniu. I nie zmienia to faktu, że od 1 stycznia ZKM jest czysty, bo już WPRD obsługuje torowiska. ZKM jest winny w 95% bo zaniedbywał konserwację torowisk. Przykład chociażby na Pomorskiej, gdzie wiem co najmniej o trzech zgłoszeniach pęknięcia szyny prowadzącej z późniejszym jej ubytkiem w główce szyny. Feralną szyną ZKM zajął się dopiero po tym, jak dwa razy stopiątka otwarła się o drzewo (przy czym raz trzeba było zabrać ranną pasażerkę na obserwację). Czy nadal twierdzisz, że to, jak ZKM utrzymywał wcześniej torowiska, nie ma teraźniejszego wpływu na ich stan?
Przynaję Ci rację, że po wykolejeniach WPRD mogło coś z tym zrobić. Ale ZKM jest tu winien wspólnie z WPRD. Konsorcjum WPRD i ZKM utrzymuje teraz torowiska, a nie tylko WPRD.
Na Pomorskiej po 1. wykolejeniu odrazu dospawano mały kawałek oporówki. Po 2. wymieniali michałek - czyli coś robili :P
http://www.zkm.pl/n/rozprob.php ,,Rozwiązywanie problemów". Według tej strony za stan torów odpowiada ZDIZ Gdańsk.