Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Z tym taborem to nie wiadomo czy się cieszyć czy płakać W sumie nowoczesny a jednak w większości złom. Chętnie bym zobaczył w Radomiu nowsze 15-metrowce i przeguby. A najbardziej ucieszył by mnie widok Lion's City lub Citaro
@empi: Wiesz może jakie jest zapotrzebowanie taborowe radomskiej KM?
Nie ma sztywnych reguł fakt, ale jest odgórne zarządzenie od kierownika, żeby starać się wysyłać w miarę wszystkie Solarisy CNG i Neoplany N4020 w weekendy i święta, bo podobno "są to najoszczędniejsze i najekonomiczniejsze wozy w MPK... Oczywiście można to zinterpretować w taki sposób, że dzięki autobusom na CNG MPK oszczędza na ropie, co widać po cenach na stacjach benzynowych i na tym, że MANy woziłyby powietrze, a "deskorolki" są w sam raz wystarczalne. A z drugiej strony podejrzewam, że nie jeden przegubowy MAN spaliłby mniej paliwa niż N4020... Ale cóż, ci "z góry" wiedzą wszystko lepiej...
Nie mam aktualnych danych odnośnie zapotrzebowania taborowego, ale ze wstępnych wyliczeń wychodzi mi, że obaj przewoźnicy potrzebują łącznie około 155 autobusów do obsługi linii miejskich w dzień powszedni (do tego trzeba oczywiście doliczyć jakieś wozy rezerwowe).
Ups, przeszacowałem. Od ogólnej liczby brygad odjąłem zadania łączone całodzienne, ale zapomniałem odjąć zadania łączone szczytowe (inna linia rano, inna po południu). Po poprawce wychodzi mi w zaokrągleniu liczba 140.
No nie powiem, że Neoplany N4020 są wystarczalne na 7 i 9 w soboty, otóz zdarza się że jeżdżą bardzo zapchane więc przydałoby się trochę przegubów w soboty na 7 i 9, na 23 deskorolkę chociaż na tą brygadę co zjeżdża do zajezdni o 15:46 z Józefowa.
miłośnik: Jeżdżę regularnie w soboty liniami 7 i 9 i nie powiedziałbym, że wyżej wymienione linie są zapchane... To wszystko zależy od tego samego czynnika co korki na drogach - czyli może się zdarzyć, że w jednym miejscu i w jednym czasie jest nieco więcej pasażerów niż w innym. Gdyby sytuacja ta powtarzałaby się co sobotę na jednym i tym samym kursie, wtedy albo byłby nakaz wysyłania wozu większego niż w rozkładzie lub zagęszczenie kursów (tak jak to ma miejsce w dzień powszedni). @empi: Wszystko zależy tak naprawdę od stanu technicznego silnika oraz jego elementów, a także od skrzyni biegów i całego mechanizmu przenoszenia napędu. Nie twierdzę że niektóre MANy mają mniejsze spalanie od deskorolki, bo to już by była głupota, choć mogą rzeczywiście palić podobnie jak i one (nawet do około 5 l więcej). Jeszcze tylko nieco sprostuje MZ-a (choć zawarłem to w komentarzu pod innym zdjęciem, ale oszczędzę innym szukania tego "wyliczenia): zapotrzebowanie brygadowe linii miejskich wygląda następująco: dzień powszedni MPK 92 ITS 47, sobota MPK 48 ITS 21, niedziela i święto MPK 45 ITS 20..., co daje nam łącznie w dzień powszedni 139, w sobotę 69 oraz w niedzielę i święto 65 wozów na mieście (nie licząc linii podmiejskich).
@Me: Citaro? Łe, ja podziękuję za to w Radomiu. Wystarczająco się na to wkurzałem we Wrocku Niestety, z jakością to oni zlecieli bardzo. Co do MANów - podstawową wadą jest alpinarium z tyłu, reszta to drobiazgi do wymodelowania...
@Wszyscy oprócz Wolfchena: Dzięki, znowu się ciekawych rzeczy o radomskiej KM dowiedziałem.
.
@Wolfchen: Skoro MB zszedł z jakością to Citarkom podziękujemy. W każdym razie potrzebujemy godnych zastępców N4020
@Wolfchen: każdy producent zszedł z jakością i dyskusje nad tym co jest najlepsze to dyskusje o wyższości Wielkanocy nad Bożym Narodzeniem. Ma być nowy autobus spełniający określone standardy, wystarczająco tani, by producent wygrał przetarg i w miarę bezawaryjny. Różnice między Solarisami, Lionsami, Citarami, Conectami, to takie przypieprzanie się o to co gdzie trzeszczy, jak miękkie jest siedzenie, a przede wszystkim kto ma jakieś widzimisię. A MAN jeszcze w starej budzie NL283 zaczął oferować zabudowę wieżową, więc do wyboru do koloru.
ZTCW, to MB ma drogie części zamienne. Najdroższe z tych wszystkich marek, które przytoczyłeś. A jak MAN zaczął stosować zabudowę wieżową, to bardzo dobrze - koniec ery alpinarium
Zaczął stosować w 2004 roku i wcale nie zakończyło to ery alpinarium, poza demobusem żaden taki MAN nie został sprzedany w Polsce. Jak dla mnie alpinarium jest lepsze od wieży, efektywniej wykorzystana przestrzeń.
W 2004? Co ja gadam. Ten z 2002 nawet jest: http://www.phototrans.eu/14,537189,0.html