Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.
27 kwietnia 2012 - Warszawa, zjazd z mostu im. Marii Skłodowskiej-Curie.
Historia autobusów EOS jest dość ciekawa. W 1947 roku bracia Lambert i Arnold Geusens założyli firmę LAG, produkującą naczepy do samochodów ciężarowych. W 1974 zaczęli budować autobusy na obcych podwoziach, w 1979 zaprezentowano model Galaxy 300T, w 1984 Panoramic 350T. Firma z powodzeniem eksportowała autokary także do Stanów Zjednoczonych. W 1989 wprowadzono następcę oferowanych dotychczas autobusów, jednocześnie rozłączając fabrykę naczep i autobusów, a tę drugą pod marką EOS sprzedając w całości Van Hoolowi. Pomimo to Van Hool zachował odrębne marki i rozwijał rodzinę EOS 100 o kolejne modele, zarówno krótsze, jak i dłuższe, których przykładem jest widoczny na zdjęciu, wprowadzony do oferty w 1997 roku, 13,6 metrowy EOS 233. Na przełomie 2001 i 2002 roku zaczęto wygaszać produkcję EOS-ów, zastępując je rozbudowaną rodziną Van Hool T9, z których część jest produkowana w dawnej fabryce LAG w beligijskim Bree.
Komentarze
Igor Samson (*.dynamic.mm.pl)(2012-04-28 15:25:14)
Fabryka LAG dalej istnieje i produkowane są tam wciąż naczepy - głównie silosy i cysterny.
Wyślij twój komentarz
Funkcje użytkownika
Udostępnij znajomym:
Pokrewne zdjęcia
Załaduj mapkę
Zarejestruj się i dodawaj zdjęcia do naszej galerii: Kliknij tutaj.