Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
U nas żaden centymetr kwadratowy powierzchni autobusu się nie marnuje
Jestem ciekaw jak rozwiązali sposób E-KART. Tam mają kasowniki bez chipa.
:D Wiem , że czasem potrafą być bardzo upierdliwi kontrolerzy. Sam dostałęm 8.50 za brak legitymacji :P
A MZUK go nie kupił?
A kto Ci sprzeda nowy autobus mając na bazie starsze trupy? Krótkie testy, już do Świdnicy pojechał.
Z tego, co widziałem, to kasowniki były wymienione na nasze. Ale jutro jak będzie stał na zajezdni rano, to się upewnię. @gość: to jest pojazd testowy z MPK Świdnica, nasze trzy boćki się produkują. Co do rozmiarów wozu i odpowiedniego przypisania do linii... W sytuacji, w jakiej jest MZUK, to każde auto dobre, byle jeździło. Ja go już widziałem na 8, 9, 10, 11 i A...
jakie autobusy się już prosukują dla MZUKu ?
3 Autosany Sancity 9LE, takie jak ten na powyższym zdjęciu oraz 20 Solarisów (17 sztuk U12 i 3 sztuki U18), terminy dostaw wg. specyfikacji to dla autosanów około 90 dni od podpisania umowy a dla Solarisów 106 dni. Umowa na solarisy podpisana 18 czerwca 2012 a na Sancity 16 maja.
Czytam teraz co tu pisze i aż nie wierzę co widzę bo dawno nie byłem na wałbrzyskiej części phototrans.eu... Wałbrzych kupuje autobusy? Do tego Solarisy i 20 sztuk!? Jak tam jeżdzę do szkoły to mi aż się żal robi pasażerów w śmierdzących, nieprzekraczających 40 km/h neoplanach... Lubie neoplany, jelcze, ale te wasze Wałbrzyskie to tragedia :( Bardzo fajnie, że coś tam się rusza Wypadało by żeby wam Karosy i Irisbusy porządnie obdarli z reklam, a nie pozostały takie skrawki psujące efekt. Odrazu by te auta lepiej się prezentowały Jak miasto ma zadbane, bo już niekonieczne jakieś super hiper nowe pojazdy to odrazu wydaje się nieco ładniejsze
@xalev1: przyjacielu, to dawno nie byłeś w mieście cudów. Wszystkie Karosy i Irisbusy są ładne, obdarte z reklam. Jedyne co, to na #256 została reklama, ale w całości jest ok i #257 obdarta, aczkolwiek miejscami lakieru brakuje, bo odszedł z reklamą. Co do pozostałych wałbrzyskich autobusów, to fakt, ich stan pozostawia wiele do życzenia, ale patrząc na ich przebieg, stopień dewastacji i stan wałbrzyskich dróg, to i tak cud, że jeżdżą do tej pory i niektóre są na prawdę całkiem niezłe. A co do nieprzekraczania prędkości 40km/h... Tu też nie chodzi zawsze o to, że autobusy nie mogą jechać szybciej. Po prostu niektóre linie mają tak rozwleczone czasy międzyprzystankowe, że jedziesz 30km/h i tak musisz odstać swoje na przystanku (najbardziej mnie wkurza pod tym względem linia 18 i chyba jestem jedynym kierowcą, który nie przepada za tą linią, a przynajmniej za odcinkiem Biały Kamień-Sobięcin). A mniej wkurzające z punktu widzenia pasażera jest powolna jazda, niż stanie bez potrzeby na każdym przystanku.
@paput: Studiuje w WWSZiP i ostatnio więksość wykładów miewałem na Sobięcińskim oddziale. Byłem w mieście cudów w ostatni weekend, środę i będę również jutro. Chodzi mi właśnie o te drobne szczegóły, które tworzą taki nieprzyjemny efekt. W Świdnicy jest to samo, chociarz ostatnio z
@paput: Studiuje w WWSZiP i ostatnio więksość wykładów miewałem na Sobięcińskim oddziale. Byłem w mieście cudów w ostatni weekend, środę i będę również jutro. Chodzi mi właśnie o te drobne szczegóły, które tworzą taki nieprzyjemny efekt. W Świdnicy jest to samo, chociarz ostatnio z crossway'a ładnie zdarli (z Neoplana aż tak nie wyszło). A na waszych Irisbusach wciąż zalega troche naklejek na ramkach szyb- oczywiście wiem, że nie na wszystkich. Pisząc wyższy komentarz spojrzałem na wasze pojazdy bardziej okiem pasażera aniżeli miłośnika no i oczywiście również okiem kierowcy- trochę śmierdoli za neoplanami, a ja w Renówce obiegu zamkniętego nie mam Pozdrawiam.
Co do tych naklejek na ramkach szyb to taki myk strategiczny, szybki u góry są popękane i zdjęcie reklamy do końca skutkowałoby ich rozsypaniem się :P
Ale ostatnio (wczoraj) zauważyłem też, że jakoś zaczęto dbać o czystość wewnątrz autobusów. Citelisy 269, 263 i 274 mają czyste siedzenia, wyglądają, jakby były świeżo wyprane... I wreszcie są niebieskie, a nie szare z brudu...
Też byłem ostatnio zaszokowany, wsiadłem w 262 i zacząłem się zastanawiać, czy te fotele zawsze były niebieskie, bo jakieś takie szare się wydawały
Ja tylko przypomnę koledze ze świdnicy, że kiedy Wałbrzych kupował te Neoplany to w Świdnicy nie bardzo wiedziano co to jest autobus niskopodłogowy i kupowano jakieś jelcze 120m i w tej to świdnicy do 2005 roku jeździły Jelcze PR110 z roczników wycofanych w Wałbrzychu jakieś 15 lat wcześniej (84).
Dodam również, że to co stało się z MPK Wałbrzych rok temu, o mały włos nie przytrafiło się również świdnickiemu przewoźnikowi, bo do 2004 roku w tej firmie wiało ... wiecie czym
Aha, co do nie wiedzenia o pojazdach niskopodłogowych, to tak nie do końca. W 1997 roku było Volvo na testach (biało-niebieskie) i zaraz po tym zakupiono #98. Na więcej pojazdów niskopodłogowych po prostu nie było kasy. Co do tych Jelczy 120M, to dwa zakupili sami, a następne dwa, ofiarowało miasto. Ogólnie w latach 90-tych, to straszna bieda panowała w naszym MPK.
@Tatusiu Wałbrzych zakupił jakieś jelcze 120m 7 lat po nas. W tej dyskusji godną wzgardy jest również wysoka podłoga w Karosach! MPK Świdnica się wygrzebała, u was stało się co się stało- bywa, "Raz na wozie, raz pod wozem", w tej branży znaczenie dosłowne. Jak już kiedyś komentowałem- Życzę by do Wałbrzycha wróciła komunikacja miejska na dobrym poziomie
Ale wtedy ujeżdżał 31 niskich neoplanów a nie jak świdnica 2 solarisy, kilka olibusów i jedno volvo. W 2004 roku w świdnicy można było spotkać 20 letnią PRkę - autobusy które w Wałbrzychu wyginęły na początku lat dziewięćdziesiątych.