Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Na pewno wagon 212 o 105NaDK? Na szybki rzut oka to zwykły 105Na. Wagony 105NaDK to przerobione 105NaD z kabiną na końcu wagonu, więc patyk jest wtedy (patrząc od przodu wagonu 105NaDK) z tyłu wagonu, a tuaj jest normalnie. Nadzorze, na pewno to jest 105NaDK? Czy jest to 105Na+105NaDK?
A macie jakiś skład 105NaDK+105NaDK?? Raczej nie...
To raczej pytanie do osoby, która ten wagon opisała jako 105NaDk. Pierwszy od zwykłego 105Na różni się (co od razu widać) choinką świateł z przodu, za to drugi na pewno ma z tyłu kabinę (jechałem nim - fajnie to wygląda).
Może poznaniacy się wypowiedzą? W końcu to zwykły 105Na ten wagon, zaś drugi to 105NaDK. Wskazuje na to samo oznaczenie: 105 to typ, Na podstawowy podtyp, D to doczepa (bo brak kabiny w klasycznym miejscu, jak w 105NaD) oraz K jak kabina dorobiona z tyłu przez MPK Poznań jako bolączkę na dwukierunkowe wozy do obsługi zamknietych odcinków na czas remontów. Poza tym skłądy te opisywane były jako 105Na+105NaDK. Pierwszy wagon, tu 212, to klasyczny 105Na z dodanymi światłami z przodu. I tylko tym się podpierasz na razie, że Ci tak wytłumaczono. Idąc tym tokiem rozumowania to gdańskie żelazka też mają inny układ świateł z przodu (chociażby pozycje zamiast obok świateł drogowych są na wysokości odgarniacza w klasycznym 105Na) i należałoby te wozy oznaczać inaczej niż 105Na? Nie wprowadzajmy bałaganu i jeśli jedyna zmiana to układ świateł z przodu to nadal jest to 105Na. O typie świadczy układ elektrycznyw tramwajach, nie układ światełek etc. Drugi wagon to już może być 105NaDK bo zlikwidowano klasyczną kabinę w normalnym miejscu a dorobiono kabinę na końcu wagonu i to już jest zmiana w instalacji elektrycznej. I dlatego 105NaDK wprowadzone przez MPK Poznań. Ale 212 to nadal klasyczne 105Na. Zmień jeśli możesz.
Poprawiłem na 105Na. Są jeszcze zdjęcia wagonu #211 jednak są to zdjęcia drugiego wagonu, czyli 105NaDK. EOT
DLACZEGO NA LINI N21 NIE DADZĄ TEGO TRANWAJU