Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Narazie jeśli chodzi o nowości w pkm to w pszyszłym roku pojawią się e dwa gazowce i dwa używane many które przyjadą ze śląska z firmy p.w Kawon z Rudy Śląskiej
Wydaje się, że Solbus poprawił nieco jakość użytych materiałów we wnętrzu i ich spasowanie. Natomiast dużym minusem tego wozu jest zabudowa tyłu (brak szyby) oraz napęd, który mimo zastosowania silnika Cummins o mocy aż 320 KM, nie przekłada się na dobre osiągi - autobus bardzo słabnie pod górę na Bosmańskiej.
Tył w tym pojeździe wygląda jeszcze gorzej niż w Mercedesach O530AC by PKT (tam przynajmniej jest szyba).
Jeszcze dużym plusem są, duże uchylne przepuszczające przez uszczelki wodę szyby.
Może gdyby zamawiający sprecyzował, szyba przez którą można paczeć, to może autobus byłby dobrym jako autobus CNG, czy LNG. Strasznie cichy jest, Lionsy tak ciche nie były.
Fajnie by było gdyby dopracowali ten wóz i w Gdyni wygrał dwa przetargi po 20szt autobusów CNG/LNG. A pozostałe dislaki zastąpić trolejbusami i linie na których jeździły.
CNG/LNG to zło. Żadna to ekologia, bo podobnie jak ropa to również paliwo kopalne, a i emisja spalin na mniej więcej tym samym poziomie, co w nowoczesnych ropniakach, które również już spełniają normę EURO 6.
Tyle, że silniki na CNG/LNG uzyskują bardzo niską emisję spalin (znacznie poniżej Euro 6) bez konieczności używania skomplikowanych rozwiązań jak SCR i EGR. Dodatkowo, w przeciwieństwie do Diesla, nie emituje bardzo szkodliwych cząstek stałych, a spaliny to prawie czyste CO2 i H2). No i w razie czego CNG/LNG można zastąpić biogazem, który jest paliwem odnawialnym.