Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Akurat utrzymanie takiego kawałka toru raczej specjalnych kosztów nie generuje. A zawrotka ta przydałaby się już wielokrotnie... /kl
Tor torem, mi bardziej chodziło o rozjazd i konieczność zwalniania na nim.
Bez przesady. Raz - tramwaje i tak specjalnie szybko tam nie jeżdżą (często wręcz stoją przed sygnalizatorem), a dwa - teraz naprawdę można zamontować taką zwrotnicę, że nie trzeba przez nią ~5 km/h przejeżdżać... /kl
Likwidacja tej nawrotki była, mówiąc kolokwialnie, idiotyzmem... Co niby tutaj generowałoby koszty?
Pamiętaj, że sprawa nie była prosta i generalnie zostawianie takich - uruchomionych w tymczasowej organizacji ruchu - zawrotek, łuków etc. jest bardzo skomplikowane. Czasami aż za bardzo... /kl
@Lipton, ale są odcinki w całej sieci tramwajowej w Wawie, które są wykorzystywane "od święta" - patrz Pętla na Placu Starynkiewicza.
No są. Tylko nie bardzo wiem co to ma do rzeczy a propos tej dyskusji :> /kl
Ano to, że skoro są używane "od święta" fragmenty, to po co ruszano tę zawrotkę...
Widzę, że dalej nie rozumiesz clue problemu. Pętla na pl. Starynkiewicza działa od ~70 lat, a zawrotka przy Muzeum Niepodległości była robiona z założeniem, że będzie tu tymczasowo. Zatem stosowano chociażby inne technologie i materiały niż miałby tu funkcjonować w stałej organizacji ruchu... /kl