Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
H9-20 od H9-21 różnią się jedynie tym, że H9-20 miał dodatkowy podwójny fotel rozkładany przy tylnych drzwiach i nie miał miejsc stojących. Był też droższy. Toteż dlatego PKS-y zdecydowanie częściej decydowały się na zakup H9-21 bo były tańsze i miały miejsca stojące. Bez zaglądanie w dowód bądź gdy nie ma na nim tabliczki z modelem to nie da się ich rozróżnić. Dodatkowy fotel z tyłu i tak był z reguły odkręcany. Pewnie wiesz o jaki chodzi, jeśli nie to mam gdzieś fotkę takowego to podeślę.
Owszem, ale tylko wersje eksportowe H9-20.29 i H9-20.29 Topic. Jest już ich b.mało.
Z tego co ja zaobserwowałem, to jak wyżej napisano, czyli dodatkowe dwa rozkładane siedzenia przy tylnych drzwiach + fotel dla pilota z przodu (kiedyś nawet widziałem zamiast niego taki sam podwójny jak z tyłu, ale zamontowany przy przednich drzwiach), brak miejsc stojących wynikający z zastosowania podłokietników (w takim układzie szerokość przejścia jest zbyt wąska, żeby można było wyznaczyć powierzchnię dla osób stojących wg przepisów) i szerokie przesuwne okna od PR110 (później doszły jeszcze wąskie okienka otwierane - zdaje się w wersji tropic). Jednak wersja dla wojska miała takie same okna jak 21, więc właściwie tylko po podłokietnikach, jeżeli też nie zdemontowano, można rozpoznać który to który.
A zmienione przełożenie tylnego mostu? O ile dobrze pamiętam w H9-20 było inne przełożenie.
Też o tym słyszałem, ale to tylko plotka. Mam wiele instrukcji obsługi, specyfikacji technicznej, ofertówek itp. Autosanów z różnych lat i wszelkie techniczne dane pomiędzy tymi dwoma modelami się nie różnią.
Hmm, dziękuję za wykazane zainteresowanie. Podsumowując - bez wglądu w tabliczkę/dowód nie ma jak tego rozstrzygnąć.
W H9-20 była podobno skrzynia biegów z innymi przełożeniami, jak w H9-21 i H9-35.