Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Gdyby jeszcze do tego dodać przejścia torowe rozlokowane co parę przystanków to moglibyśmy zapomnieć jak wygląda zatrzymanie. A co do taboru ze zdjęcia. Škody 19T mają sporą wadę jak na tramwaje dwukierunkowe - drzwi otwierają się w nich po jednej stronie co może czasami powodować trudności w ich wykorzystaniu podczas tworzenia komunikacji zastępczej/okresowej.
To praktyczne zakończenie trasy takim przeplotem, łatwo potem wydłużyć trasę o kilka przystanków i nie zostajemy z niepotrzebną pętlą.
Data z przyszłości
Wydłużyć trasę... we Wrocławiu? To tak nieprawdopodobne, jak to, że na mojej ulicy będą kursować autobusy.
Gdyby krańcówka nie była wycelowana w stadion to może uwierzyłbym, że ktoś pomyślał o dalszych etapach inwestycji. Niestety w tym przypadku jakiekolwiek wydlużenie trasy, np. do Maślic, będzie wiązało się z rozebraniem fragmentów istniejącego torowiska.
@mandark1994: Bardzo możliwe, że to ktoś przyjazny MKM-om, bo pomachał widząc wycelowany aparat
@Tomasz P.: tzn. niedasię otworzyć jednocześnie drzwi po obu stronach, czy też podczas jazdy w danym kierunku można je otwierać tylko z jednej strony?
@Jarosz: Oba Twoje twierdzenia są prawdziwe. Można to obejść jedynie chwilowym przełączeniem się na drugą kabinę, co przy jednoosobowej obsłudze raczej nie wchodzi w grę w normalnej eksploatacji.
Sądzę, że to raczej kwestia zmian do oprogramowania sterowników. Bo aż się wierzyć nie chce aby to była kwestia "hardware"
Pewnie przeprogramowanie tego to nie problem. Ale z drugiej strony nie ma przycisku do otwierania drzwi po lewej stronie, ani przełącznika zmiany strony.
Jest kilka wolnych przycisków i kontrolek, które możnaby zaprzęgnąć do obsługi tego skomplikowanego systemu. Brakuje także po lewej stronie lustra, w którym byłoby widać lewą burtę. Kwestią hardware jest natomiast najprawdopodobniej zagadnienie otwarcia drzwi, powiedzmy, prawych w kabinie A i zamknięcie ich (jako lewych) z kabiny B. Da się to obejść (nawet w 19T), ale taka sytuacja jest uznawana jako nienormalna (tak samo jakby rozciągnięto lewe drzwi ręcznie), przypuszczam więc, że "zgodnie ze sztuką" powinno się to odbywać tak jak w EN57, tj. z zamknięciem wszystkich drzwi przed zmianą kabiny i ich ponowne otwarcie po przejściu na drugi koniec tramwaju. W pełni dwukierunkowa skoda 06T też ma ten feler.
No i dwukierunki mogłyby być 3-członowe, zawsze to więcej miejsc siedzących. 4 przeguby to jednak sporo zmarnowanego miejsca.
Nie muszę, wam to najlepiej wychodzi.