Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
A skąd te info, że aż 167 busów ?
Niezła liczba...
Z drugiej strony pokazuje, że opieranie się tak dużego miasta tylko na autobusach to bardzo kosztowny stan... Z tramwajami Białystok miałby spokój na 30 lat.
A co, nie pasują Solarisy?
Jak to będą Solarisy bez pełnych kabin to się chyba powieszę na lusterku wspomnianego pojazdu
KPK ogłosiło ostatnio przetarg na 3 przeguby z pełna kabiną i klimą dla kierowcy Może i miasto coś takiego uwzględni w przetargu
Marzy mi się kilkanaście nowych MANów Lion's City z kilimą dla kierowcy i pasażerów, pełną kabiną, rozsuwanymi oknami, ciepłym guzikiem, automatem biletowym...
@piotr _kosz. To policz sobie ile kosztowałaby wymiana całego taboru tramwajowego. 8 razy więcej?
Tak. Po latach zaniedbań tabor czy autobusowy czy tramwajowy trzeba wymienić. I miasto właśnie to robi. Wymiana fikcyjnego taboru tramwajowego byłaby dużo droższa o remontach torów, sieci itp. nie wspomnę. Na szczęście tramwajó u nas nie było i nie będzie - nie ma na nie ani miejsca (dosłownie, miasto jest ciasno zabudowane), ani pieniędzy.
mieszkaniec@ Mylisz się. Były tramwaje w Białymstoku w XIX wieku. A tak na marginesie, to każda nowo budowana droga ma zostawione miejsce pod tramwaj. I wcale zabudowa nie przeszkadza w budowie sieci tramwajowej. Patrz Olsztyn, gdzie linia jest poprowadzona przez centrum o jeszcze ciaśniejszej zabudowie, niż ma Białystok.
@mieszkaniec - jeden tramwaj równa się dwóm autobusom, więc na pewno nie trzeba by było wymieniać 167 tramwajów na raz. Mówisz o remontach torów - faktycznie jest to większy koszt, jednak zazwyczaj takie remonty odbywają się razem z modernizacją układu drogowego. Poza tym tramwaj byłby szansą na usprawnienie ruchu w Białymstoku, gdyż równocześnie z jego powstaniem można budować nowe drogi (pozwala na to wysokie dofinansowanie od UE).
Z info UM ze strony internetowej wynika ze III etap projektu zakłada zakup 70 autobusów , czy to możliwe by były aż tak duże oszczędności w projekcie na innych jego częściach -budowie dróg by wielkość aż podwojono ?
III etap kończy się w tej perspektywie, a autobusy już kupiono (solarki z klimą). Te 167 busów ma być kupione w następnej perspektywie i nie koniecznie w ramach jednego przetargu. Ale mniej więcej tyle zostało do wymiany plus uruchomienie/wzmocnienie linii aglomeracyjnych wyjeżdżających poza Białystok, bo w nowej perspektywie premiowane będą projekty integrujące metropolie z gminami ościennymi. Już Białystok jako samodzielny beneficjent nie złoży wniosku, a będzie musiał zrobić to we współpracy z gminami ościennymi. A info o wielkości zakupów nowych autobusów przez Białystok mam... nie powiem.
Poczciwa stopiona wyjeździła 4 generacje autobusów: Jelcz PR110U, Ikarus, Jelcz 120M i teraz Volvo 7000 Helmuty mogą wyjeźðzić z sześć.