Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
coś wam nie idzie na tej lini że już h9 nie opłaca wam sie puszcać czy dodatkowy kurs?
Przeciez prawie codziennie 315 HD jeździ na kursie z godz 10 i nie narzekają na nie rentowność
Z rentownością akurat w staszowskim PKSie jest poważny problem. W kwietniu radni przekazali spółce kolejne 500 tys. złotych dotacji. Poza kilkoma kursami dalekobieżnymi i stacją paliw pozostałe przewozy ( nawet szkolne) przynoszą straty. Inwestycje taborowe też nie były w części zasadne. Jak pisze Echo Dnia : "...Okazuje się też, że niektóre posunięcia poprzedniego presesa [Andrzeja Abramowicza – przyp. red] w kwestii wydawania pieniędzy w trakcie restrukturyzacji mogły być czynione z większym rozsądkiem. Chodzi między innymi o zakup dużych autokarów z automatyczną skrzynią biegów. – Po pierwsze auta były nieprzystosowane do naszego klimatu i do struktury lokalnego rynku przewozów. Dużo lepiej sprawdziłyby się małe autobusy – dodaje Kurdziel i podaje przykład linii Staszów – Kielce, którą obsługuje bus. Przekonuje, że dzięki zamianie dużego samochodu na mały spółka, zamiast dopłacać miesięcznie blisko 2 tysiące złotych do tej linii zarabia w tym samym okresie nawet 1,5 tysiąca..." Link do artykułu: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130524/POWIAT0112/130529484
Ciekawy artykuł pokazujący brudną prawdę na temat kosztów funkcjonowania dawnych państwowych molochów w czasach wolnej amerykanki w przewozach pasażerskich i spadku popytu na usługi regularnego transportu pasażerskiego. PKS Staszów jest dosyć dobrym modelowym przykładem sytuacji w innych firmach z branży. Ma to szczęście, że został skomunalizowany. Natomiast jeszcze teka dygresja dotycząca poruszonej w artykule kwestii, co zrobić, aby zarobić na posiadaniu nieruchomości. Otóż znajdujący się w likwidacji PKS Stargard część terenu swojej bazy przeznaczył na płatny parking strzeżony dla pojazdów. Wykonano cennik parkowania dla samochodów osobowych, autobusów i samochodów ciężarowych i z tego co widzę, to chętnych na korzystanie z takiego parkingu nie brakuje. Autobusy zostały im w tej chwili już chyba tylko 2 (tyle stoi na placu), a resztę placu zajmują pojazdy klientów. Może by w Staszowie uruchomić tego rodzaju płatny parking?
@Luke: Mi zadajesz to pytanie? Ja tam tylko jestem od prowadzenia strony, oraz jestem w trakcie tworzenia nowej, bo obecna woła o pomstę do nieba.
Dobra, możliwe że jesteś tam tylko od "sprzątania" ale jakieś informacje też powinieneś znać :P
Ja tylko podpowiadam, a nóż widelec ktoś władny z PKS Staszów tutaj zajrzy i to przeczyta