Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Aż tak złe są ??
Skoro nawet ja wolę jeździć stopiątką niż dwieścieczwórką to o czymś to świadczy
A w czym są złe, opowiedzcie! Bo dla laika to wygląda jak 105-tka z wklejanymi oknami bocznymi
Sterowanie coś niedomaga. Prawie każde hamowanie to potencjalna zbiórka w kabinie.
Przede wszystkim brak piasecznic, co przy takiej a nie innej charakterystyce rozruchu i hamowania (wysokie wartości przyspieszenia, sprawiające że bardzo łatwo jest niechcący zerwać przyczepność, a o jeździe na śliskiej szynie w zasadzie nie ma mowy). Poza tym każdy wagon ma swój sterownik i bywa, że oba urządzenia w składzie nie bardzo chcą ze sobą współpracować, co prowadzi do szarpania na hamowaniu. Przegubowy 205WrAs jest pozbawiony obu tych wad (ma piasecznice oraz jeden sterownik) dzięki czemu jego napęd jest z kolei bardzo udany.
Ponadto mam wrażenie, iż powyższe ma tak negatywny wpływ na te wagony, że szybszej degradacji ulegają także pozostałe podzespoły. Efekt jest taki, że występują w nich jakieś dziwne awarie, z którymi ciężko sobie poradzić. A w stopiątce wystarczy przełączyć ŁGM na 1 lub 2 i kierować się na zajezdnię.