Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Nareszcie koniec ery zamulonych autobusów. Niech w Mercach będzie sprawna w pełni klima albo przynajmniej niech trochę zainwestują w okna przesuwne i będzie w miarę przyzwoicie na kilka lat.
a za miast używek nie moga nowe kupić. przecież za pare lat bedą musieli mercy wycofać i część z nich się nie zwróci i takie błedne koło. Powinni odwołać Górskiego który ma w du.. pkm sosnowiec.
przepraszam za post pod postem 2. jechałeś kiedyś #51?
a mi będzie brakować tych 120 lepsze od m11 były jak dla mnie
ale Sebastian paczaj maja kase na 29 tak? to za tą kase mogli by kupic lub wyleasingowac przynajmniej 15-16 autobusów.
W lizing to już się wkopał Świerklaniec który musiał oddać bankowi 2 sztuki SU18 bo nie byli w stanie ich wykupić. A Katowice za to bawią się w kredyty na nowe wozy. I zamawiają po 15 sztuk na rok. W takim tempie wymienią Ikarusy i 120M na niską podłogę w ciągu najbliższych 5 lat najwcześniej
Powiedzmy, że nowy autobus 12 metrowy kosztuje 1 mln. zł. za te pieniądze można kupić dwa używane w nienajgorszym stanie. Osobisćie cieszę się, że PKM nic nie ``lizinuje`` ani niee kredytuje.. Jak są pieniądze to kupują nowe jak ich nie ma to nie szaleją a kupują to na co można sobie pozwolić stopniowo zastępując wysoką podłogę.
Katowice wystarczająco wkopały się w zakupy nienajlepszych używek - Neoplany z Erfurtu i kilka MANów z Oslo. Co daje wycofywanie Ikarusów na siłę przekonaliśmy się na przykładzie Świerklańca - to jedynie fajnie brzmi "wycofaliśmy Ikarusy", a prawda jest taka, że wozy z zagranicy, które je zastąpiły skończyły żywot wcześniej niż się spodziewano.
Lechu ma rację, tak naprawdę Jelcze i Ikarusy przy odpowiednim serwisie, a takowego PKMy nie bardzo umieją zapewnić dla używek, są dużo lepsze i wytrzymalsze.
Może i tak ale w XXIw. nie wygra się przetargu Jelczami z wysoką podłogą. No ale jesteśmy w KZK GOP tutaj możliwe jest wszystko..
Jelcz, Ikarus nie były takimi super autobusami, niektórym się to wydaje, bo mimo 30 lat te marki jeszcze można spotkać tu i ówdzie, nikt nie mówi o pieniądzach, które wpakowano w remonty. Pewnie pakowanoby dalej, gdyby nie wymógł niskiej podłogi. A powiedzieć trzeba, że remonty w Solcu Kujawskim kosztowały po ok 100 tysięcy za sztukę.
@Krzysztof - dlaczego wykasowałeś nową rejestrację autobusu lub nie wpisałeś tej nowej?
Edit: Nowa była wpisana, bo założona pod koniec 2011 r. zatem dlaczego to wykasowałeś? Jeśli nie potrafisz obsługiwać się edycją pojazdów to zostaw to w cholerę i nie psuj efektu pracy innych.
Póki co jeszcze fizycznie istnieje, nie wpisujcie kasacji na przód. Strona bezpiecznyautobus.gov.pl podaje datę wyrejestrowania pojazdu i można się dopiero tym zasugerować, jest nawet specjalny zapis dotyczący demontażu.
a many nl202 pójdą też do kasacji kiedyś?