Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
No... z Pszczyny mamy pociągi do Tychów, więc przedłużanie linii jest raczej bez sensu. Tym bardziej, że czas przejazdu do centrum Tychów autobusem waha się w granicach 80 minut. Pociągiem jedzie się około 30 - 40 minut, w zależności od tego, ile tracimy czasu na przesiadkę.
Prawda, że wydłużanie 51 i 81 do Tychów nie jest konieczne. 274 też może mieć krańcówkę tam gdzie ma. Ale już takie 0 (czy w przyszłości 686) mogłoby zaglądać nieco głębiej, choć niekoniecznie do dworca. Jeśli nie zostanie wydłużone, pasażerów przejmą busiarze - naród jest wygodny i przesiadać się nie lubi, jak nie musi. Moim zdaniem jednak największym minusem nowych linii jest zbyt mała ilość kursów lub kompletny ich brak w weekendy i święta. Zauważyłem również, że linia 81 w ogóle nie ma w rozkładzie żadnego przystanku w Jankowicach. Pszczyna się nie dorzuciła?
BTW, ale kto mi powie po co PKM pomalował ten wóz w swoje barwy jak on ponoć nie ma już prawa jeździć na zlecenie MZK... http://iv.pl/images/81217407803591607397.jpg
@tomk: Tego nawet najstarsi górale nie wiedzą... IMO spartolili to malowanie po całości, o ile boki wyglądają okej to przód skopany na maksa, no może jakby zderzak pomalowali na żółto to by to jakoś wyglądało... Na wiosnę jest planowana impreza tym wozem.
A linie 51 i 81 też zmienią numeracje po nowym roku na 181 i 251?
Jeśli ma je przejąć MZK Tychy, to zapewne tak. Inaczej w sieci MZK byłyby dwie linie z oznaczeniem 51.
linia 81 będzie od stycznia 181; co do przystanków- Pszczyna się dorzuciła- po fakcie jak okazało się, że PKS sie nie zatrzymuje w Jankowicach, więc dała 20tyś i teraz obsługują wszystko po drodze. Tyle że nie da się doprosić o oficjalny rozkład, którego na przystankach również brak.
Czy to prawda że od Listopada mają jeździć na tej linii wozy z Transgóru ?
na wszystkich tych liniach tzw "darmobusach"
@Janusz: do Pszczyny przydałoby się więcej kursów, przedłużenie linii w głąb miasta i kilka kursów weekendowych. Ale niestety, obecny burmistrz odstawia szopkę, że zrobi komunikację gminną z prawdziwego zdarzenia. Niestety wg planu transportowego gminy nic się tak na prawdę nie zmieni, choć wydaje im się, że zmienią dużo...
Jeśli komuś się chce to czytać, to [url=http://www.mzk.pl/wp-content/uploads/2014/10/28.10.14-Plan-MZK-Sylwia1.pdf]tu[/url] może się zapoznać z planami komunikacyjnymi w Tychach i okolicy od roku 2015. Co do 181 - będą kursy w soboty (nie wiem ile), ale w dni robocze ich liczba nie wzrośnie, a w niedziele i święta linia nie będzie kursować. Na 251 i 274 będą kursy weekendowe. 627 pozostanie takim ogryzkiem jak jest. Pozytywną nowiną jest planowanie przedłużenia połączenia kolejowego od stacji Tychy Lodowisko do Oświęcimia, ale to w dalszej przyszłości.
Coś źle mi się wkleił link, więc podaję go jeszcze raz: http://www.mzk.pl/wp-content/uploads/2014/10/28.10.14-Plan-MZK-Sylwia1.pdf
a skąd to info że na 181 będą kursy w soboty? bo w tym "planie" najpierw pisze, że linia 181 jest jako kursująca codziennie, a następnie na stronie 39, gdzie są ramowe godziny kursowania- ma tylko wyszczególnione godziny w dni robocze, a w soboty i niedziele brak; więc coś mi się wydaje że zostanie po staremu- czyli tak jak teraz jest propozycja 5 kursów w dni robocze i na tym się skończy
ok, ale w tabeli 6 linia 181 ma tylko kursy w dni robocze, a w tabeli nr 7 jest także częstotliwość dla kursów sobotnich... więc coś tu jest nie tak, obecnie na "81" są 4 pary kursów jednak przez ostatnie kilka lat było 6 par, od stycznia będzie 5 par kursów (4 mniej więcej tak jak obecnie oraz jeden około godziny 10 do Pszczyny i powrót do Bierunia)
W tym dokumencie jest więcej nieścisłości. M. in. można przeczytać o potrzebie integracji biletowej z... nieistniejącym już PKSiS Oświęcim. Wg mnie ktoś kupę kasy wyrzucił w błoto na mało potrzebny i źle opracowany dokument.
linia 0 przedłużona do Tychy Lodowisko