Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Ciekawe, z czyich usług doradczych przy wytyczaniu linii tramwajowej korzystał UM w Olsztynie?
Z tego co pamiętam, to trasę wytyczała jakaś zewnętrzna firma.
Też mi się tak wydaje. Ps. Czy na trasie powstaną jakieś przejścia międzytorowe? Bo kiedyś pojawiały się informacje, że będą, a teraz w projekcie nie mogę ich znaleźć.
@Křemílek: IMS Kraków. @Tomasz P: Nie wiem jak z aktualnością projektów teraz na stronie inwestycji, ale jeszcze niedawno wisiały projekty zrobione jeszcze przez FCC, a te raczej nie są już obowiązującymi.
Czytam, że IMS ma doświadczenie w zdobywaniu funduszy na inwestycje, a nie wytyczaniu przebiegu tras linii tramwajowych.
IMS odpowiadało za wykonanie studium wykonalności, a że w ramach jego jeszcze zaprojektowano i wybrano wariant trasy tramwajowej...
Przebieg trasy nie był przebiegiem rekomendowanym przez IMS więc to nie ich należy za to winić. Wariant przebiegu trasy wybrali miejscy radni z 5 wariantów przedstawionych do wyboru. Ten wariant wybrano tylko po to aby sfinansować budowę ul. Obiegowej (aktualny koszt 49 mln). I co do linii to o ile linia Centrum - Jaroty będzie spełniać swoją funkcję o tyle pozostałe 2 (zwłaszcza odnoga do Uniwersytetu) mogą okazać się nietrafionymi destynacjami. Wariantu IMS nie wybrano z jeszcze jednego kuriozalnego powodu. Teren po jakim miały jeździć w wariancie rekomendowanym - od ul Sikorskiego przecinając wilczyńskiego a dalej (niezależnie od dróg) do ul Witosa - miasto sprzedało deweloperom pod mieszkaniówkę i kolejną mega galerię. Aczkolwiek czekam na powrót tramwajów z utęsknieniem i martwi mnie wybór przez mieszkańców prezydenta, który "nie wyobraża sobie tramwajów na ul. Kościuszki" :( - bo jestem pewien że ten pan żadnego przedłużenia tras nie załatwi a wręcz może anulować obecną budowę i to nie zważając na olbrzymie koszty.
Trasa do Jarot ma tę wadę, że kończy się zbyt wcześnie. Krańcówka powinna znajdować się co najmniej przy Wilczyńskiego. A z tym prezydentem to też ciekawa kwestia. W mojej ocenie Kościuszki idealnie nadaje się do poprowadzenia nią tramwaju.