Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
W tamtych latach przewozy przynosiły jeszcze zyski pozwalające na zakup nowego autobusu raz na jakiś czas. Od kilku lat sytuacja w branży jest na tyle słaba, że PKS-y, które kupują nowy tabor (i nie robią tego na kredyt) można policzyć chyba na palcach jednej ręki.
Kupili solbusa i upadają??? przecież to posiadanie H9 do tego prowadzi....
Czy sytuacja w branży jest słaba? Są firmy, które odnalazły się na rynku (Neobus, Łęcz-Trans, Polonus), przewozy międzymiastowe wręcz rozwijają się (Polskibus). Z kolei przewozy podmiejskie i regionalne kuleją - ale akurat w lubelskim niekoniecznie, bo ogromną liczbę połączeń organizują niezliczone przedsiębiorstwa busowe, które mają mnóstwo nowych Sprinterów.
Busiarstwo pospolite to jednak znacznie niższa półka, niż zorganizowane od lat firmy z długą tradycją i historią w dziedzinie przewozów pasażerskich regularnych. Oczywiście, że są wyjątki i wśród PKS-ów: Bydgoszcz, Polonus, Gryfice, ale wiele dawnych klasycznych PKS-ów to dziś zadłużone po uszy firmy-trupy.