Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Klasyczne tyrystory tak mają. Raz załączony tyrystor może być wyłączony tylko przez przerwanie obwodu. Tyrystory GTO z kolei mogą być wyłączane przez prąd bramki i dlatego wiele systemów napędowych pojazdów elektrycznych powstało w oparciu o tyrystory typu GTO. Masz może zbliżenie na elementy w ceramicznych obudowach po prawej? To prawdopodobnie będą tyrystory. Natomiast szara skrzyneczka poniżej styczników wygląda na sterownik bramki tyrystora znany mi z przekształtników firmy Woltan.
Cenny komentarz, dziękuję. Niestety na zbliżeniu nie widać więcej niż na pomniejszonym - taka jakość zdjęcia. W każdym razie to była ciekawa konstrukcja. Teraz takie wozy jeżdżą w Równem i Łucku.
Bez przesady z tym że takie wozy jeżdżą w Łucku. Tyrystory były już stosowane w skodach 9Tr, i w zasadzie we wszystkich 14Tr, od początku lat 80. Tylko w Polsce to była technika rodem z kosmosu...
No chyba że tak. Acz w Równem jeszcze sobie z nimi jakoś radzą, bo są obyci z tyrystorami. W Łucku jest znacznie gorzej, a na dodatek nakupowali naszych dziwadeł...
Kupili najlepsze wynalazki jak 818 lubiący stać na zajezdni a teraz pewnie będą załamywać ręce. No chyba że opanują tą technikę.
Sądzę że prędzej przebudują na oporowce... ale zobaczymy.