Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Świetnie! U nas czasem tam z boku zamiast tej szyby wstawiali płat drzwiowy http://phototrans.pl/14,386046,0,Jelcz_PR110M_689.html
Tam nigdy oryginalnie nie było żadnej szyby w aluminiowej ramce. Płaty drzwiowe, dykty i inne wynalazki to były przeróbki powiększające kabinę o pierwszą połówkę drzwi.
Dokładnie. Szyba w aluminiowej ramce to była w stodwudziestkach z roczników 1992-1995 (albo `94). Tutaj, przy zamkniętych drzwiach lepiej widać jak wyglądała ta kabina: http://zapodaj.net/838318a93727f.jpg.html
Jakie to jest obleśne, te wszystkie deseczki, naklejki. Już zdążyłem zapomnieć jak wyglądały wewnątrz autobusy parę lat temu! Co do ostrowieckich peerek, to one są wszystkie chyba odbudowane w Jelczu w 1991-1992 z wykorzystaniem części z rupieci. Jak byłem w Ostrowcu kilka lat temu, gdy jeszcze nie znaliśmy roczników, byłem pewien, że to wszystko to są lata 80.
Kilka lat temu to tam się jeszcze roczniki `85 bujały- pewnie to te masz na myśli, bo te, które jeżdżą obecnie to (poza lampkami n/ż i szybami z klamkami ewakuacyjnymi) oryginały zgodne z rocznikiem- brak poręczy między połówkami trzecich drzwi, duże jednoczęściowe podsufitki, brak tych charakterystycznych ukośnych rurek idących koło wiatrołapów. A takie kabiny były dostępne do samego końca produkcji- kieleckie roczniki `92 też je miały.
@Barte G: Szyba w aluminiowej ramce była do 1993 roku. Roczniki od 94 miały w pełni zabudowaną ściankę do samych drzwi z prostokątnym okienkiem w strefie stopni.