Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Nie może być Mobilis coś kupuje. Patrząc na inne PKSy z grupy to jedynie w Mińsku coś tam więcej kupili niż Crossway`e, koszerne autobusy czy Touring`i.
``Patrząc na inne PKSy z grupy`` - zacznijmy od tego, jak bardzo na bieżąco aktualizowane są profile danych pks-ów na phototrans.eu.
Z mojego punktu widzenia jakoś nie widać, żeby coś nowego pojawiało się w Warszawie na Dworcu Zachodnim z Mławy, Przasnysza, Ciechanowa czy Ostrołęki.
No co Ty nie powiesz? Dla mnie Mobilis to jedne wielkie rozczarowanie myślałem, że stworzą porządną grupę, a każdy PKS sobie. Wydaje mi się, że jest brak wizji na te spółki PKS.
Patrząc po poczynaniach piotrkowskiego PKS-u, który oddał bez walki prywaciarzom dochodową trasę do Łodzi, muszę przyznać rację MK Transowi.
Co tam robi Solaris ??? Miejskie auto wsród autobusow miedzy-"wsiowych" ??
A polityka informacji potencjalnych klientów leży i kwiczy. Sam wygląd i przejrzystość podstron PKSów oraz brak aktualności mówi sam za siebie. Firmy z potencjałem, taborem, zapleczem technicznym, kadrą, a brak rozwoju. Na początek to trzeba było rozpocząć od zmian archaicznych rozkładów jazdy, dostosowanie oferty do klientów. Mobilis duża firma z pewnością poradziłaby sobie z tym, a tak widzę brak jakichkolwiek działań, marazm i likwidacje. Liczyłem na coś więcej po Mobilisie.
Okres ochronny zapisany w kontraktach na zakup PKS-ów się skończył. Dlatego będą likwidacje i zwolnienia. Mobilis bardzo nastawił się na przewozy szkolne. Wygrał wiele przetargów poza swoimi siedzibami, np. w powiecie szczytnickim, skąd wyparł miejscowy PKS Trans-Kom. Inna sprawa, że Żydki, którzy zainwestowali kasę w Mobilis, chcą ją odzyskać z nawiązką.
Zmiana właściciela niewiele zmienia, jeśli osoby zarządzające i ich mentalność pozostają te same.
Chyba tak jak napisał Luke, że zmiany na stanowiskach zarządczych są kosmetyczne, albo wcale się nie dokonały po prywatyzacji. Chociaż wydaje mi się, że przed prywatyzacją kontakt z klientem był troszkę lepszy. Nie wiem jaki sens w tym ma Mobilis, żeby to tak działało jak działa. Co do przewozów szkolnych mamy wolny rynek, a dla PKSów to dość dobry zastrzyk stałej gotówki.
@Łukasz, Solarisy, jak i MAN-y SL223 były u nas właśnie autobusami wsiowymi