Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
No niekoniecznie. Odświeżone Interurbino (z nowymi nadkolami) zostało zaprezentowane podczas IAA 2012, natomiast Citaro C2 powstało w 2011. Przed liftingiem Interurbino wyglądało tak: http://farm3.staticflickr.com/2622/3809588824_268bd7bfd1_z.jpg więc wygląda na to, że to Mercedes był pierwszy.
Pierwszy to był chyba Autosan.
Dokładnie , Autosan w 2009 r. zaprezentował Sancity M12LE z takimi nadkolami.
No nie całkiem takimi, właściwie to niewiele wspólnego mają z tymi z Citaro i Solarisów.
@Łukasz Krzesiak: Bzdury Waść piszesz. Pierwszym autobusem z podciętymi nadkolami był... Solaris Vacanza. W 2002 roku. To co widzimy na Urbino IV to tylko ewolucja designu, jaki Solaris doszlifowuje od lat. Zresztą Solaris jest ewenementem na rynku autobusów, to chyba jedyna marka z tak charakterystycznym designem, że rozpoznają ją z daleka nawet niewtajemniczeni. Każdy model po prostu krzyczy "Hej, spójrz! Jestem Solaris!", natomiast ten Mercedes? No cóż, szału nie ma
Tyle, że ja o jednym, a wy o innym, ja nie mówię o kształcie wycięcia, tylko o podwyższeniu burty nad kołami.
Bynajmniej w wymienionym Sancity M12LE oraz w Vacanzie nadkola nie wpływają na linie okien.
Zjadłem kropkę po słowie "bynajmniej" (piszę to na wypadek, gdyby ktoś chciał mi zarzucić nieznajomość znaczenia tego słowa.)
Pierwszym autobusem miejskim z "pociętymi" nadkolami nie był Autosan Sancity tylko BMB Avancity.