Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
"Drugi pojazd dumnie noszący tytuł "trolejbusu zasilanego baterią Li-ion" kursował tego dnia na linii 23."
Ten drugi to 3087 i dziś jeździ na 25, a więc nie ma szans by dziś był na 23.
Idea jest z grubsza taka, żeby zbierać doświadczenie z wykorzystywania regularnie zasilania bateryjnego.
Nic się nie dzieje - źle. Coś się dzieje - pozory, że coś się dzieje, też źle.
Przypomnę tylko, że w planach jest uruchomienie linii na Fikakowo, właśnie z wykorzystaniem baterii. Gdzieś trzeba to przetestować. Najlepiej na takiej linii, gdzie ewentualna awaria, czy jakieś niepowodzenie nie spowoduje dezorganizacji połowy komunikacji miejskiej. Stąd wybór padł na linię 21, która to nie jest zbytnio trzonem Gdyńskiej komunikacji publicznej, więc na ewentualnych failach nie ucierpi zbyt wielu pasażerów.
O trolejbusach na Fikakowie mówi się już od dłuższego czasu, a do tej pory nie wybudowano nawet tam pętli, a i sieć trakcyjna powinna (moim zdaniem) być na podjeździe pod to osiedle. Swoją drogą ciekawe co ile ta linia miałaby jeździć i czy aby na tej inwestycji nie straciły linie 23 czy 24.
Trwa to tak długo, ponieważ mieszkańcy fikakowa nie chcieli słupów na osiedlu. Przetarg na dostawę pojazdów już został rozstrzygnięty jakiś czas temu (ostatni przetarg na dostawę dwóch trolejbusów). Linię mają obsługiwać trzy brygady, a więc dołączy do nich 3087/3088. Budowa pętli jest na etapie uzyskiwania pozwoleń, ekspertyz itd. Sieć trakcyjna będzie podprowadzona mniej więcej do wysokości marketu Merkus.
Jak 3 wozy to częstotliwość co pół godziny, a trasa byłaby wówczas Osiedle Fikakowo - Gdynia Dworzec Główny PKP / 3 Maja-Hala.
Jak 3 wozy to częstotliwość co pół godziny, a trasa byłaby wówczas Osiedle Fikakowo - Gdynia Dworzec Główny PKP / 3 Maja-Hala.
Etap uzyskiwania pozwoleń, ekspertyz itd. na budowę pętli trwa już pewnie więcej jak 10 lat, także do przodu nic się nie posuwa
A na Fikakowo nie miała czasami zostać przeniesiona linia 29?
Moim zdaniem, na Fikakowo powinna być przeniesiona linia 29 wraz z nowym rozkładem jazdy zakładającym kursowanie przez większą cześć dnia. Nie miał bym nawet w sumie nic przeciwko gdyby kursy te skrócono do Dworca Głównego w Gdyni, a do/z Grabówka SKM były by tylko kursy początkowe i zjazdowe.
No i co warto dodać, skoro sieć ma być na Gryfa Pomorskiego (czyli pod górkę), to spokojnie starsze trolejbusy z bateriami też mogły być by tam puszczane bo przez osiedle bezproblemowo przejadą.
Z tymi trolejbusami na Fikakowo to moim zdaniem bardzo dziwna sprawa, realizowana na siłę. Mieszkańcy osiedla trolejbusów nie chcą, w strukturze komunikacyjnej miasta na dobrą sprawę nic to nie zmieni a problemy piętrzą się na każdym kroku. Więc w sumie po co w to brnąć?
Może lepszym rozwiązaniem byłoby poszukiwanie innych kierunków rozwoju? Od lat uważam, że PKT i ZKM powinny pomyśleć o zakupie trolejbusów przegubowych. Linie z centrum w kierunku Karwin w godzinach szczytu są bardzo oblegane i trolejbusy jeżdżą pełne (np. na odcinku od Wzgórza św. Maksymiliana do Placu Górnośląskiego).
Docelowo moim zdaniem mogłyby trolejbusy jeździć też na Witomino i Sokółkę i to powinien być priorytetowy kierunek rozwoju sieci.
Prócz Fikakowa jest jeszcze w planach Demptowo. A mieszkańcy Fikakowa nie chcą słupów na osiedlu. Chcą natomiast aby trolejbusy zastąpiły linię 153, która nie czarujmy się, jest głównie obsługiwana złomem.
Co to za mieszkańcy, co nie chcą słupów na osiedlu? A ciekawe jak tam rozwiązana jest kwestia oświetlenia drogowego. Lampy zapewne lewitują...
Dziwne to miasto
To jeszcze nic. Kiedyś były głosy, że "Trolejbusy nie, bo spaliny". True story!