Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Czy w Kielcach już jest więcej linii niż autobusów czy jeszcze trochę brakuje?
Czysto statystycznie - ile jest brygad ZTM w dni powszednie (wliczając w to brygady nocne i inne takie które można obstawić wozami, które już danego dnia wyjechały na inną brygadę), z czego ile z nich jest na tabor przegubowy i ile z nich jest na pojazdy mniej niż 12m (jeśli istnieje taki podział)? Wie ktoś? Tak z ciekawości
W dni robocze brygad przegubowych jest 28, ewentualnie 29 (28 planowych + 1 teoretycznie opcjonalna) + 3 rezerwowe. Ilość brygad wszystkich w ruchu waha się między ok. 160 rano a 150 po południu bo są niektóre brygady które kursują tylko rano lub do popołudniowego szczytu (np. 33/4, 19/4, 7/2, 103/1, 102/3), niektóre jak 47/2 zjeżdżają o 7:30-8:00 a niektóre wyjeżdżają koło 8-9 (np. linie 0W, 0Z, 34/7). Istnieje podział na pojazdy unijne, przegubowe i pozostałe (solówki i midi). Unijne mogą się pojawiać tylko na liniach od 102 do 114 i nigdzie indziej (tak samo nie mogą się pojawiać na liniach unijnych inne pojazdy). Na unijnych 10 metrowce kursują na liniach 103 oraz 108/2 a w weekendy dodatkowo na 109 i 111. W przypadku przegubów są określone konkretne brygady i jedynie linia 46 jest w całości przegubowa (oczywiście w dni robocze). Na pozostałych liniach kursują na przemian solo i przeguby (wyjątkiem są podmiejskie 43 i 47 gdzie wszystkie obie brygady są przegubowe). Reszta pojazdów to są praktycznie same solówki i dwa midi są przypisane do 0W i 0Z. Ogólnie mówiąc wszystkie znaczące linie podmiejskie niezależnie od godziny przez cały dzień kursują mniej więcej w równych odstępach czasów czyli poza szczytem mimo częstotliwości jak w szczycie potrafi być w autobusie powietrze. I właśnie przez takie działania w ciągu ostatnich kilku lat ilość przegubów w Kielcach spadła o 1/3.