Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
@Konrad: W krótkich wpisałem typ silnika i skrzynie, natomiast przeguby mają MX-11, ale nie wiem w jakim wariancie mocy i jaka przekładnia. Zapomniałem się dowiedzieć.
@Veruś: Albo na Sprintery City... Czego się obawiam. Osobiście wolalbym Alpina, bo to jakby nie patrząc normalne autobusy, a nie dostawczaki.
City 77 to jest klasa wśród dostawczaków. Szkoda, że w GOPie takie nie wyjechały tylko jakieś mniejsze i uboższe wersje.
Jeszcze trzeba wziąć po uwagę autobus МАЗ 206060.
@Świadek: W procedurach rozpisywanych przez MPK zwykle wysoce punktowany jest zapis o marce dotychczas eksploatowanej przez przewoźnika. Wszystko jest już chyba jasne :P
Trochę trudno będzie, żeby Jelcz wygrał :P
@P Śl: Sprinter City 77 to jest klasa najwyżej wśród dostawczaków do wożenia ziemniaków z pola, a nie pasażerów w mieście wojewódzkim !
Pindolisz tam, klasa autobusik. Temat jaka pojemność powinna jeździć na ulicach Łodzi to jest temat na inną rozmowę.
@Michał: Info pewne, więc tak: Przeguby tak jak w Naszych katowickich - DAF MX-11 240, Voith D864.6, więc przypuszczam, że solówki to samo DAF MX-11 210 i Voith D854.6
Sorry, za post pod postem, ale o dziwo solówki są wyposażone w taką samą konfigurację silnika i skrzyni, jak przeguby. Jeszcze się to postaram potwierdzić na 100%.
@P Śl: autobusik? Ty wiesz, o czym piszesz? To jest BUS nadający się do komunikacji miejskiej w mieście 10 tyś., a nie 700 tyś. Łodzi. Do Łodzi nadaje się Autosan 9LE lub Solaris 8.9LE. To jest "autobusik".
Cóż za marnowanie miejsca dostrzegłem w nowym solarisie u18. Otóż na nadkolu na 2 osi, po lewej stronie (za kierowcą) zamiast dwóch rzędów siedzeń zwróconych do kierunku jazdy i (jak to zwykle w łódzkich Solarisach) jest jeden (ten jakby poziom niższy), a między nim, a rzędem ustawionym tyłem do kierunku jest niczym nie zagospodarowana luka. Nawet półki na bagaż nie ma. Ten niższy, jedyny rząd jest troszkę cofnięty w stosunku do sąsiednich rzędów.
Już mogli by ustawić ten rząd na nadkolu, a w miejsce niższego ustawić po ludzku biletomat, zamiast walnąć go tak wysoko, że mało który dzieciak z podstawówki go obsłuży...
Trochę debilnych rozwiązań. Poza tym są świetne, wygodniejsze siedzenia, fajniejsze oświetlenie, generalnie dają radą.
@Qbakuba: mało który dzieciak z podstawówki dysponuje kartą płatniczą, innych środków płatniczych biletomaty nie przyjmują.
Chciałem zwrócić uwagę bardziej na dość sporą wysokość, na której umieszczono biletomat niż na kwestię posiadania kart płatniczych przez nieletnich
Alpino to jest jakaś porażka a nie autobus. Tam wejdzie 5 osób i już jest ciasno. To już lepsze "traktorki".
Solaris Alpino jest bardzo dobrym autobusem. Wnętrze jest dużo bardziej komfortowe niż w Vero, również podczas jazdy Alpino po dziurach nie rzuca autobusem na wszystkie strony.
Natomiast Vero jest tandetą, jak wszystko z Jelcza. Manualna skrzynia, drzwi z autobusu turystycznego i zapadający się już niski tył są głównymi "zaletami" tej konstrukcji.
Witajcie, cześć ! Proszę abyście wysłali te informacje
na adres email: opiniempk@mpk.lodz.pl
Dotyczące wysokości biletomatów i być może inne uwagi jakie dostrzegliście w Nowych Solarisach Urbino 12 lub 18. Pozdrawiam
Alpino jest bardzo dobrym autobusem dla 5 osób. Z kierowcą
@piotram: a taki Sprinter "City" to jest na 1 osobę (kierowca)+buraki (i Aron) bo do wożenia pasażerów to się nie nadaje. Co gorsza, przetarg będzie pewnie napisany pod to badziewie. Ja osobiście mam nadzieję zobaczyć w Łodzi 17 nowiutkich Alpino, które jest AUTOBUSEM MIEJSKIM KLASY MIDI, a nie jakimś burakowozem (jak Sprinter).