Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Powiedziałem "długo" bo nie jest wykluczone że rocznik 98 pojeździ więcej niż 20 lat. Obecna umowa z ZTM kończy się w 2017 roku więc możliwe że w nowej zrezygnują z wymogu wieku bo raz że większość taboru się wymieniła a dwa że w zeszłym roku remontowano gruntownie 17-letnie Neoplany (dla porównania Ikarusy jak miały 12-14 lat) a nie sądzę by MPK brało się za remont autobusu który miałby być za rok wycofany.
Wymóg wieku (max 20 lat) może i zniosą, ale pewne w zamian pojawi się wymóg 100% niskaczy, a to też wyrok na Jelcze...
W obecnej chwili mamy 11 wysokopodłogowych autobusów, do końca przyszłego roku pewnie skasują co gorsze okazy, więc będzie ich jeszcze mniej. A bywają takie linie (np. 3) gdzie innym autobusem po prostu nie da się przejechać cały dzień bez uszkodzenia się lub zdarzają się też ciężkie, nawet dla Jelczy, remonty dróg jak np. Sukowska.
Zniesienie wieku przy długowiecznych niskopodłogowcach (zaraz się hejterzy obudzą, ale mimo wszystko...) to dobry ruch. A zostawienie wysokopodłogowej "rezerwy" na ciężki teren, objazdy czy inne klęski żywiołowe też nie jest głupie - to ma sens. Trzeba tylko zrozumieć, że lepsza wysoka podłoga niż... nic.
Zgadzam się, to nie wiek powinien decydować o tym, czy autobus może jeździć czy też nie, ale jego stan techniczny i dostosowanie do potrzeb. Są takie linie gdzie wysoka podłoga sprawdza się lepiej niż niska - oprócz wymienionej wyżej 3-ki, dodałbym 12-tkę w zimie (góry). Poza tym gdyby nie ta wymagana średnia wieku, to może zamiast tych nowych MAZ-ów mielibyśmy np takie używane MAN-y jak ostatnio kupili w Radomiu - cena zakupu pewnie niższa lub podobna a pojeżdżą pewnie dłużej.