Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Skoro powiat tworzy własnego przewoźnika, któremu powierzy realizację komunikacji na swoim terenie, to czego się spodziewałeś? To jest przyczyna upadku PKS. Właściciele nie będą utrzymywać czegoś, co nie będzie funkcjonować.
To nie jest przyczyna. W PKS-ie udziały mają PKS Gorzów i PKS Żary, którzy mieli już część udziałów a w 2014 roku wykupili od skarbu państwa pozostałe za ponad milion. I po kupieniu zdecydowali o likwidacji całej firmy. Dopiero później powiat zdecydował się na założenie firmy.
Bardzo dobrze napisał Marcin. Poza tym, PKS Nowa Sól nie tylko działał na terenie powiatu nowosolskiego, ale też wolsztyńskiego i żagańskiego. Nie licząc linii dalekobieżnych, które obsługiwał. Prawdą jest, że od ok. 2009 roku w powiecie wolsztyńskim zaczęło się załamanie przewozowe dla pks-u, w Szprotawie też aczkolwiek mniej, potem doszło do konfliktu w Nowej Soli powstałego wokół Komunikacji Miejskiej. Ale po tym jak współwłaściciele wykupili resztę udziałów od Skarbu Państwa nastąpiło wyniszczanie PKS-u poprzez jego likwidację. Jeszcze bym zrozumiał, jakby właścicielami PKS Nowa Sól byli jacyś deweloperzy, którzy chcą przejąć tereny przedsiębiorstwa pod przyszłe zabudowy licząc na zysk z ich sprzedaży, ale to są firmy przewozowe, które powinny wręcz zabiegać o komunikację w rejonach na jakim działał PKS Nowa Sól. A tu się sukcesywnie oddaje rynek konkurencji, wręcz bez walki. Liczyłem na to, że po prostu jest plan połączenia firm, tak jak było w wypadku PKS Gliwice, ale widać ewidentnie, że jedynym powodem przejęcia przedsiębiorstwa była chęć jego degradacji i likwidacji. Nie widzę tylko powodu dlaczego tak postąpiono. Cofnę się jeszcze do 2004 roku i momentu wyboru oferty prywatyzacyjnej PPKS Nowa Sól. Były trzy oferty. Pierwsza prywatyzacji pracowniczej poprzez przejęcie części majątku przez załogę (wpłata udziałów przez pracowników), druga oferta PKS Zielona Góra Sp. z o.o. poprzez wykup części majątku, a reszta w formie ratalnej, i trzecia rzeczonego wcześniej konsorcjum. Podejrzewam, że nikomu nie zależało na tym aby PKS Nowa Sól przestał istnieć, więc gdyby znane były prawdziwe intencje Prezesa PKS Żary to wybrano by inną ofertę. Przynajmniej tak bym wolał.