Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
PKS za dobrze się zna, żeby kupić badziewie, moim zdaniem nie ma co się obawiać.
Pewnie będzie Conecto.
No to może być się czym obawiać. Lepsze byłyby w tym przypadku używki, ale po co, przecież najlepiej wszędzie dać nówki.
Szok i niedowierzanie... w Gdyni nowe autobusy !!
Jak ktoś nie chce dostrzec to nie dostrzeże ile w Gdyni nówek kupiono, takich Jelczomietków i innych to są ogryzki dzięki inwestycjom taborowym. Tymczasem z autobusów to co w Gdańsku kupiono między zamówieniem Conecto, a obecnym zamówieniem Citaro? Tylko kretyńskie Kapeny.
Heh, przepychanki gdańsko-gdyńskie i na odwrót dalej żyją. A tym czasem komunikacja w Gdyni zamiast wzoru do naśladowania w Polsce, jak było 10 lat temu stała się skansenem i przykładem upadku. Niestety.
Ale mimo wszystko w Gdyni nie do pomyślenia jest, żeby przez tydzień autobus jeździł liniowo z niesprawnymi wyświetlaczami, co w Gdańsku się zdarzyło (któryś z SU18 Warbusa na 126). Poza tym inwestycje taborowe można porównać na autobusach z silnikiem Euro VI. Gdynia ma ich 34 (15 MANów w PKM, 16 Solrisów w PKA i 3 Citaro C2). Ile ma Gdańsk? Nie ma wcale.
Te przepychanki gdańsko-gdyńskie są tak bez sensu, szczególnie na tle komunikacji miejskiej czy też taboru. Trudno żeby Gdynia posiadała taki ilostan pojazdów, linii itp, skoro przewozi mniej pasażerów. Stała się skansenem? A przeszło 10 lat temu nie było autobusów używanych?
Teraz Gdynia się już podnosi, będzie więcej nówek. A na R jednak bym nie skreślał Citaro C2
Conecto nowe mogło by być dzisiaj jest premiera 😀
To na R znikną wszyscy dotychczasowi przewoźnicy i C2 z PKSu i pojawi się tylko 10 nowych?
Przetarg dotyczy tylko zadań PKS-u, więc inni przewoźnicy nie znikną.
Czas na dementi. Do obsługi linii R od nowego roku PKS oczywiście postawił na Mercedesa, ale nie będą to żadne "budżetowe autobusy" jak podejrzewa naczelny pesymista phototrans.eu, a nowiutkie Citara C2, które aktualnie się robią.
Swoją drogą zastanawiam się co się stanie z obecnymi C2, a zwłaszcza z #6298 i #6299, które mimo, że są w miarę nowe, mają silniki Euro VI, ale rocznikowo są za stare. Spodziewałem się, że zostaną przydzielone na 181, ale Gryf "popsuł" moje myślenie. A poza R to PKS nie ma żadnych zadań na PN-y (chyba, że o czymś zapomniałem.)
Myślę, że takie auto i z takim rocznikiem nie będzie długo czekało na nowego właściciela - i chyba nawet prędzej w Niemczech, a nie u nas
Łukasz: Dwa wozy min. 2011 rocznik i kolejne dwa min. 2004 muszą zostać do obsługi linii J.
Misiek czyli np. #6235 został zakupiony do obsługi linii R na kilka miesięcy?
Dlaczego tak to już by było trzeba pytać u źródła. W każdym razie może pojeździć na R do bodaj 4 kwietnia, kiedy kończy się okres przejściowy na R.
#6235 był kupiony głównie do obsługi linii J w okresie przejściowym, bo tam był wymóg czterech drzwi