Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Ja tam nie jestem pewien, że będzie to IV generacja, chyba, że Solaris zakończy produkcję III generacji.
Zacznijmy od tego, że wcale nie jest pewne, że będą to w ogóle solarisy. PKA jest zdaje się coraz bardziej rozczarowane jakością tych pojazdów (IV generacji w szczególności), a rozważane jest też zdaje się wspólne postępowanie dla obu przewoźników.
Po czym wnosisz, że są rozczarowani? Swoją drogą, to Solarisów IV generacji się naekspoatowali, że hej. Jedna używka, która nie była przeznaczona jako tester dla przewoźników (te są budowane w dużo większą starannością). Trochę mało, żeby sobie wyrobić opinię. Niech się dogadają z Olsztynem, Poznaniem czy nawet Wejherowem, niech pożyczą sobie jednego jako tester i wtedy niech sobie opinię wyrabiają. Bo teraz to nie bardzo mają na czym ją opierać.
Tak słyszałem. Jak już PKA marudzi na solary jako wierni wyznawcy tej marki to znaczy, że jest kiepsko. A opinie na temat IV generacji są... różne. Ja obstawiam, że będą same MANy i wszystkie w dieslu, zobaczymy, czy się sprawdzi
Mnie się wydaje, że mimo wszystko zostaną przy Solarisie, ale mogę się mylić.
Taka uwaga, techniczna do twoich zdjęć jako rada. Zauważyłem, że ostatnio masz problem z złapaniem całych wyświetlaczy w "nowych wozach". Wychodzą one całe do czasu 1/400, który moim zdaniem wydaje się być optymalnym przy fotografowaniu komunikacji miejskiej. Naprawdę trzeba się mocno postarać, aby przy tym czasie rozmył się autobus (no chyba, że szybko jedzie i focimy od strony boku). Także czasem warto wydłużyć czas naświetlenia do tego przedziału 1/320-1/400 nie tracąc na jakości i nadmiar naświetlenia zniwelować obniżając ISO bądź domykając bardziej przysłonę.
Szybko jechał. Generalnie staram się tak dobierać parametry, aby zdjęcie wyszło przede wszystkim ostre i w miarę jasne. Przy zmiennej pogodzie (a taka wtedy była) trudno za tym nadążyć.
Dlatego polecam ustawić stały czas na 1/400, a zmieniać ISO i przysłonę, wtedy autobus będzie ostry i wyświetlacze będą całe.
@Misiek194 Ja bym wolał w sumie jakiegoś nowego gracza. MAN od wielu lat nie zmienia za wiele w swoich pojazdach i kolejne Lions`y były by mało interesujące.
Bo nie trzeba zmieniać czegoś co jest dobre. Wg mnie Lions`y to najlepsze autobusy na rynku.
A według mnie nie. Mercedes od zawsze bił ich na głowę, a konkurować mogli jedynie z Connecto. Citaro to zawsze była wyższa liga.
Jak dla mnie również Citaro jest w tej chwili najlepszym autobusem na rynku, ale też niestety zdecydowanie najdroższym.
Jakość kosztuje, ale z drugiej strony myślę, że inwestycja i tak się w przyszłości zwraca.
No tak tylko ułóż przetarg tak aby Citaro miało szanse wygrać i mniej pewność, że EvoBus zaproponuje Ciatara, a nie Conecto. W Gdańsku się udało bo bardzo tego chcieli, ale w Gdyni przeważającym kryterium chyba wciąż będzie cena.