Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Jakie Nr. Taborowe dostałąm te nówki
A co robią firmy komunalne? Tam też fabrycznie nowe autobusy lądują czasami na zadaniach szczytowych. To samo w Radomiu, gdzie w 22-zadaniowym kontrakcie DLA i Meteorexu sześć z nich w dni powszednie to szczytówki. Odpowiednia, w miarę możliwości kontraktowych, rotacja wozów pomiędzy zadaniami całodziennymi i szczytowymi zapewni w miarę regularną eksploatację pojazdów.
Nówki na dodatkach miały przełożenie na stawkę w przetargu. Są oczywiście plusy, są minusy. Z plusów przede wszystkim spokój dyspozytora, który może wykorzystywać je rotacyjnie, raz na całce, raz na dodatku. W przypadku potrzeby usunięcia awarii taki stan rzeczy powinien ułatwiać. Dla pasażerów? Bajka. Nie ma w lato przepuszczania gorszych dodatków i czekania na nówkę. Poza tym nówka to teoretycznie wyższa sprawność techniczna, a dla organizatora większy prestiż.
Przy większych zadaniach to wręcz niezbędne - dzięki temu autobusy w międzyszczycie mogą być kierowane na drobne naprawy czy przeglądy. Ale przy takim zadaniu na jedną linię to faktycznie uciążliwe.