Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Na jakich kursach można spotkać przeguby u was ? Serdecznie bym prosił o rozpisanie
#58 jeździ na R-18 i jest to:
5:15 linią 18 do Poręby
5:42 z Poręby Remizy i 5:50 z Granicy powrót linią 18
6:08 z Zakładów Chemicznych linią 26
6:40 powrót z Jawiszowic linią 26
7:20 z Zakładów Chemicznych linią 28
8:15 powrót z Zasola linią 28
i po południu:
13:50 z Miasta linią 28
14:37 powrót z Zasola linią 28
15:30 z Miasta linią 32
16:10 powrót z Chełmka linią 32
#66 jeździ na R-16:
5:03 z Os. Zasola linią 1
5:25 z Dworów linią 1/24
6:05 powrót z Zasola linią 24
6:40 z Zakładów Chemicznych linią 24
7:10 powrót z Zasola linią 24
7:35 z Dworca PKP linią 2
8:10 z Zakładów Chemicznych linią 1
i po południu:
14:10 z Os. Zasole linią 1
14:40 z Zakładów Chemicznych linią 1/28
15:40 powrót z Zasola linią 24
16:15 z Dworca PKP linią 3
16:45 powrót z Zakładów Chemicznych linią 3
Nie jest prawdą, że DAB #66 wykonuje kurs linii 1 o 8:10 z Zakładów Chemicznych. Prawda jest taka, że w/w przeze mnie DAB wykonuje kurs linii 1 ale o 8:00 wydłużony do Społem, ups... przepraszam, teraz kurs ten jest wydłużony do Leszczyńskiej Pętli (dawne Społem)...
A tak nawiązując do opisu to czy ja jestem jakiś inny ? :P hehe
A gdzie tam inny. Inny w sensie "nie ten co jeździ codziennie" A co do #66 no to mój błąd.
Pozmieniały się nazwy pętli?
hmm... ciekawi mnie przebieg #66 rano. Potrzeby jest tam przegub?
@Ewela: #66 rano nie jest potrzebny. Z kolei #58 popołudniu nie jest potrzebny. Ja bym w ogóle inaczej ułożył obiegi dla tych obu przegubowców, no ale nie mam takich mocy aby to wprowadzić w życie.
czyli równie dobrze, wystarczy 1 przegub w Oświęcimiu
@Ewela: Nie do końca. Ja uważam, że nadal byłyby potrzebne 2 przeguby. Choćby dlatego, że z moich obserwacji wynika, że niżej wymienione kursy są bardzo "napchane":
1. kurs l.26 o 6:40 z Jawiszowic PKP
2. kurs l.28 o 7:07 z Zasola Pętli
3. kurs l.28 ze Stawów Monowskich o 12:48 (na odcinku Zakłady Chemiczne - Jawiszowice Kółko),
4. kurs l.1/28 o 14:40 z Zakładów Chemicznych.
Ja tu widzę pracę dla 2 przegubów, no chyba, że Ty masz jakiś pomysł na to aby te wszystkie w/w kursy wykonywał 1 przegub.
a no to tak jest robota dla 2 przegubowców Czyli linia 32 straciła na znaczeniu w sumie to się nie dziwie mieć do wyboru busy, które często kursują a MZK, które w godz. szczytu ma prawie 2h częstotliwość to wybiera się busa
Na pewno też ma znaczenie fakt, że tuż przed 32 w stronę Chełmka o 15:30 jedzie bus. Możliwe, że dobrych parę lat temu, gdy ustalali obieg dla przeguba, konkurencji jeszcze nie było.
@Ewela: Oprócz dużej częstotliwości busów dochodzi również ich trasa, która większością kursów przebiega przez Os. Zasole I a kończy się na Osiedlu (dokładnie to na kowalu i w godzinach szczytu na słowackiego II). Co za tym idzie ludzie a raczej powinienem był napisać młodzież szkolna wybiera busa bo mają lepszy dojazd i powrót ze szkół. MZKa, chcąc powalczyć o pasazerów, powinna puścić chociaż jedną parę kursów przez os. Zasole I (nie mówią już o wydłużeniu do Zakładów Chem. przez Osiedle, bo to też powinno się zrobić) np. kurs 6:55 z Chełmka i 13:45 z Miasta, no i może przyspieszyć o 5 góra 10 minut te kursy. No ale nie wszystko zależy od MZKi bo decydujący głos ma gmina, w tym wypadku jest to gmina Chełmek, która raczej nie będzie chciała wyłożyć kasy na te dodatkowe kilometry.
Ewela interesujesz się KM w Oświęcimiu czy tylko tak przypadkowo się znalazłaś na tej stronie ? Skąd dowiedziałaś się o istnieniu tej strony ?
No to też się liczy. Wiesz teraz MZK jest skłonniejsze do zmian m.in. kursy linii 17 przez ulice Pławianka, linia 29 kurs z Budy przedłużony do Oświęcimia czy linia 22 w niedziele i święta do Broszkowic (przynajmniej wcześniej nie kojarzę, żeby tam wjeżdżała, ale mogę się mylić) W sumie to od dawna się interesuję. A google mnie tutaj skierowało
@PKM-1200: Te kursy co podałeś to obowiązują też w wakacje czy jakoś inaczej wtedy jest?
Ja sprecyzuję to co napisał kolega wyżej. Przegubowce kursuję tylko w dni nauki szkolnej. W dni bez nauki szkolnej w/w kursy wykonuje tabor typu B. Co do wakacji to służby wyglądają zupełnie inaczej gdyż obowiązuje wakacyjny rozkład jady.
@Ewela: Napisz do mnie przez prywatną wiadomość to porozmawiamy o KM w Oświęcimiu. Jeśli chodzi o skłonność MZKi to zmian to zgadzam się z Tobą, widać to również w tym, że przyjmują do pracy kobiety na stanowisko kierowcy autobusu, już druga dziewczyna się szkoli. Szkoda tylko, że z rozkładami im nie bardzo wychodzi.
Z tymi zmianami to też kwestia na pewno taka, że MZK jeździ na zlecenie gmin i nie może tak sobie obrócić rozkładu o 180 stopni. Prywaiciarz ma łatwiej pod tym względem. Ale i tak widać, że jest lepiej, niż było
@PKM-1200: Zgadza się, gmina ma tutaj decydujący głos. Nawet głupie przyspieszenie bądź opóźnienie kursu może być zakwestionowane przez gminę. Wrócę teraz do tego o czym wyżej wspomniała Ewela czyli o niedzielnych kursach linii 22 skróconych do Broszkowic. Te kursy zawsze były ale nie wjeżdżały w głąb Broszkowic tylko zawracały na takim klepisku po lewej stronie przed mostem na Wiśle (jadąc w kierunku Bobrku), tutaj na zdjęciu jest ta dawna "pętla" w Borszkowicach -> http://phototrans.pl/14,159996,0,Neoplan_N4009_61.html . A teraz autobusy nie mają tam jak wjechać bo powstał tam chodnik i ścieżka rowerowa, więc ostateczną ostatecznością stało się puszczenie tych niedzielnych kursów w głąb wsi. My jako kierowcy od dawna postulowaliśmy aby wjeżdżać w głąb wsi, gdyż zanim jeszcze powstał chodnik i ścieżka rowerowa, to niektórymi autobusami (solarisami i neoplanami) ciężko było tam wjechać na to klepisko z powodu dość dużego uskoku jaki był pomiędzy asfaltem a gruntem ziemnym co mogło doprowadzić do uszkodzenia pojazdu.
Ten piękny rozkład, który podał #user PKM-1200 obowiązuje też w tym roku szkolnym?