Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Skład potrójny 13N byłby fajny
Panuje nadmiar autobusów zabytkowych, że za tramwajowe trupy ludzie sie biorą?
Potrzebują doczepy do 102Na żeby udawać niemieckie składy GT6+B4
@Tatuś Tatuś: jakby u nas miał zgnić do końca, to lepiej żeby w Gdańsku cieszył oko. Zwłaszcza, że zostanie zrobiony na "tip-top" na ładną wersję z lat 80. A gdzie i kiedy przejdzie remont, to mogę Krystianie dopowiedzieć /kl
@ Lipton, przecież wiesz dobrze że ja wiem wszystko co gdzie kiedy i jak z tym wagonem:D
Wiem. Dlatego dałem "emota" na końcu :> Bo przecież wiesz, że ja też wiem /kl
Ja wiem, że wiem
On wie, że ja wiem,
Ja wiem, że on wie, że ja wiem
Wiadomo, Modertrans !
Modertrans? Szanse 0,0000000000000000000000000000000000000 Wykonawcę już znamy i lubimy
Tylko po co ten wagon w Gdańsku? Jakie numer taborowy otrzyma?
Ponoc ma dostać nr 1400 ex 06400.
Numer 400, wygląd z lat osiemdziesiątych z okresu eksploatacji w MZK Warszawa.
Kolejny wagon z kolekcji stołecznych zabytków opchnięty przez pana Inspektora.
A co bedzie na burcie napisane MZK Warszawa czy WPK Gdańsk?
kto jeszcze wie i chce sie pochwalić? Bo uwielbiam czytać takie nudne licytacje :P
mój ulubiony tramwaj w moim mieście będę jeździć
@Tom_3422: skoro jest to wóz warszawski i ma być robiony na wersję warszawską, to zgaduj co będzie na burcie? :> /kl
@Lipton: A co ma wspólnego ten typ tramwaju z Gdańskiem? To może za 28 lat do Gdańska sprowadzą 123 N
Skoro tramwaj będzie jeździł w Gdańsku, to powinien mieć nr taborowy 06400 i herb Gdańska.
@Tom_3422: cofnij się o 17 komentarzy, to będziesz wiedział. @Mariusz: jakoś w Warszawie jeżdżą np. wagony poznańskie (w stosownym malowaniu oraz ze stosownymi numerami i herbami) i nikt nie ma z tym problemu. /kl
@Mariusz: Masz rację - skoro będzie jeździł w Gdańsku to powinien mieć gdańskie numery taborowe oraz herb Gdańska. Kto o tym decyduje jaki ma mieć ostatecznie numer taborowy? Czy GAiT się na to zgodzi?
@Lipton: Tylko to jest zakłamanie historii :( Lepszy byłby w Gdańsku wagon K odremontowany na "tip top"
@Lipton: czy jest szansa, że jeszcze jeden wagon przyjedzie do Gdańska? Czy w latach 80 był napis MZK Warszawa?
Jak znajdziecie gdzieś w kraju "wolny" wóz 13N, to może i coś przyjedzie ;] Co do napisów, odsyłam do historycznych fotek - naprawdę ich nie brakuje. /kl
@Tom_3422 - był K do wzięcia. Nie chcieli. Cóż....
MisiekK, a czy są jeszcze K do wzięcia?
@Tom_3422: ale K też nie jeździł w Gdańsku, więc to też zakłamanie historii.
@Mariusz: Ale przynajmniej wagony K były produkowane w Gdańsku. Podobno z tych wyprodukowanych 20 szt. wojnę przetrwało 18. Rozmawiałem kiedyś z kierownikiem zajezdni we Wrzeszczu i opowiadał mi dużo ciekawych rzeczy. Ten Pan ma wiedzę niesamowitą na temat taboru i numerów taborowych Kierownik wspominał że ma na ukończeniu książkę o tramwajach, ma być tam opis każdego rodzaju taboru do tego rysunki kolorowe tak dokładne że widać śrubki! Takiej książki o taborze brakuje.
Kolejna kretyńska dyskusja anonimów, którzy zapewne mają wiele osiągnięć życiowych, choć jeszcze nie wyprowadzili się od rodziców. Uwaga, czytać ze zrozumieniem co następuje i zamilknąć! Tramwaj jest własnością prywatną, został zakupiony, sprowadzony przez osobę prywatną, a nie przez żadną miejską spółkę. To może się wielu osobom nie mieścić w głowie, ale każdy może sobie kupić tramwaj i postawić go sobie w ogródku. Zapytajcie się swoich rodziców, może jak przez najbliższych 8 lat będziecie regularnie odkurzać w pokoju to też wam pozwolą na taką ekstrawagancką zabawkę. A ponieważ tramwaj należy do osoby prywatnej - może ona sobie zrobić z nim co jej się żywnie podoba. Jak będzie chciała to naklei sobie na nim MZK Warszawa, albo WPK Gdańsk, albo Ray Ban, albo śrubokrętem wygraweruje na lakierze logo BMW i tak zostawi. Skoro uważacie, że lepszy będzie w Gdańsku wagon taki czy śmaki, to albo sugerujcie to miastu aż do skutku, albo wypłaćcie cały hajs z komunii i do dzieła bohaterzy! A do tego czasu sugeruję zamilknąć.
Prawda jest taka że najlepiej się "rządzi" wszystkim i "mędrkuje" na wszystkie tematy z za bezpiecznej odległości swojego cudownego okienka na świat. Jeżeli naprawdę wszystko wiecie jak zrobić to nie solcie tylko coś zróbcie. Nie wiem co miała na celu ta dyskusja jeżeli w kilku pierwszych komentarzach wszystko zostało zawarte PRYWATNE/BĘDZIE ROBIONA NA LATA 80 !!!
Nie została zawarta w takim razie najbardziej podstawowa informacja - czy będzie jeździł, czy "pomnik". Bo jeśli to pierwsze, to koszt takiej "ekstrawaganckiej" zabawy będzie raczej co najmniej pięciocyfrowy i z przodu nie będzie jedynka
Nie wierzę, to dla naszego GAiT do kolekcji zabytków ?
No, nie zauważyłem komentarza. Ale gdyby ktoś wyciął wszystkie komentarze pod zdjęciem, to ktoś mógł się zasugerować, że to GAiT zakupił. Trochę spamu jest pod tą fotą
@K Jacobson: super, że będzie jeździć, tylko piszesz, że będzie wyglądać jak z lat 80, ale czy w związku z tym otrzyma średni film?
Średni film w dobrym stanie po naprawach za które zapłacili miłośnicy z własnej kieszeni jest na pociętym w Krakowie innym opchniętym podstołowo wozie 13N 371.
Firmy z Gdańska i Krakowa chciały kupić od TW Warszawa po jednym wozie 13 N, a Zarząd TW się na to zgodził. Komentarze o opychaniu wagonów pod stołem przez Pana Inspektora są krzywdzące, nieuprawnione i godne pożałowania. Poza tym to zwykłe obrzydliwe pomówienia, więc chyba trzeba by się w końcu zastanowić co i o kim się pisze, zanim opublikuje się takie żałosne dywagacje. Czyżby ktoś chciał zepsuć opinię osobie, która po wielu latach panującego marazmu i przechowywania zabytkowych tramwajów w krzakach albo zamkniętych pomieszczeniach, zabrała się wreszcie za ratowanie zabytków w warszawskiej firmie tramwajowej? I co? Natychmiast obudziło się Polskie Piekło... zniszczyć go, bo handluje pod stołem zabytkami, bo rozmontowuje kolekcję.... Ludzie... zastanówcie się, zanim kogoś skrzywdzicie powtarzając po kimś bzdurne opinie i komentarze.
Szkoda tylko, że Gdańsk i Kraków nie chciały 13N, kiedy to TW miesięcznie kasowało po ~10 wozów tego typu. Bo zarówno #400, jak i #371 ze średnim "filmem" był od dawna przeznaczone na zabytki z odpowiednich dekad i od wielu lat istniały tylko i wyłącznie dzięki grupie miłośników. A co do działań wiadomo kogo, to ja osobiście generalnie bardzo się cieszę, że w końcu coś "zaczęło się dziać" po wielu latach marazmu w tym temacie. /kl
Dzieje się tyle ile się działo, żadnego marazmu nie zauważyłem. Wagony z krzaków były wyciągane i po remontach widziałem je jak pojawiały się na ulicach Warszawy, czyli ktoś jednak za tym chodził. Do końca 2016 roku żaden wagon z listy historycznych opchnięty nie został - fakty mówią same za siebie. I nie ma co tego ukrywać, że rozwalono cenną kolekcję stanowiącą całość. Wagonów 13N było 200 w dobrym stanie i żaden Kraków, Poznań, Gdańsk czy Szczecin ich nie chciał - tym bardziej do pocięcia w drzazgi jak to się stało teraz w Krakowie.
@Ryszard Damięcki: a ja (i nie tylko) marazm zauważyłem. Wystarczy spojrzeć na #42 czy #795. A to tylko przykłady. Natomiast sprawa obecnej sprzedaży "trzynastek", to zupełnie inna para kaloszy. Bo "akcja" z #371 to po prostu skandal. /kl
@Lipton - trzeba być ślepym, żeby nie zobaczyć, że przez ostatnie lata na ulice wyjechały 105N #1000 i #1001, K #403, 4N1 #873, powróciły po większych lub mniejszych latach odstawienia ND #1620, 4Nj #838, N3 #674... Gdzie masz marazm.... I żadnego opychania zaytków nie było.
Opychania nie było. Ale lista wagonów do remontu jest sporo dłuższa. Jak zapewne doskonale wiesz. A przynajmniej ja wiem. Zwłaszcza, że wszystkie ww. sztuki, to "efekt" ostatnich kilku lat. A minęła dobra dekada! Przez ten czas w tak bogatej firmie jak TW, to powinna być taka jeżdżąca kolekcja zabytków, że wszystkim innym oczy by zbielały. Można by jeszcze długo pisać, ale... starczy. Z mojej strony EOT. /kl
Wiadomo czy coś z nim się dzieje?
Wagon dziś pojawił się w Krakowie. Według jednego z komentatorów z FB, został zakupiony przez MPK.
Plany w Gdańsku się nie powiodły?
Oby nie Biorąc pod uwagę aspiracje Krakowa jako ogólnopolskiego centrum tramwajowego muzealnictwa i wcześniejszy zakup do kolekcji warszawskiego wagonu typu K, pozostaje mieć nadzieję, że 13N nr 400 nie będzie dawcą części
Sądze, że kupili go żeby mieć kolejny wagon do kolekcji. Chcieli utrzymać tajemnicę, nie udało się w erze telefonów i zdjęć Nawet proszono mnie o usunięcie komentarza