Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
To ile kilometrów wyrabiasz na nocniku i ile zajmuje doładowanie by to objechać?
Pierwszy kurs zacząłem z bateriami naładowanymi na 87%, po kursie na N2 (44,4km) zostało 51%. W krótkiej przerwie przed N1 doładowanie 10% na zajezdni, wyjazd na 61%. Po kursie na N1 zostało 31% (39km). Ponad godzina przerwy w zajezdni pozwoliła na doładowanie do 94%. Ostatni kurs to linia 304 (29km) i koniec pracy ze stanem aku 66%. Łącznie do przejechania około 113km. Dane pisane z głowy, nieznacznie mogą odbiegać od rzeczywistych. Wszystko na pełnym oświetleniu i grzaniu piecem.
...Zużycie energii uległo zwiększeniu... nie zmniejszeniu, bo wtedy nie musiałbyś się doładowywać
Fajnie opisane zużycie energii. Przyszłość jest w pojazdach elektrycznych, ale moim zdaniem przejechanie dystansu 113km nie powinno wymagać doładowania.
@znawca - zużycie energii uległo zmniejszeniu w stosunku do poprzedniej generacji solarisa, bo przecież do tego odnoszę się w opisie. @Bocian - Myślę, że to kwestia czasu i w ciągu najbliższych kilkunastu lat technologia baterii rozwinie się na tyle, że taki autobus będzie mógł pokonać nawet 200km bez ładowania.
BYDy nie objeżdżały przypadkiem 260km bez doładowywania na testach w Gdynii?
Hmm wszystko fajnie, tylko ciekawe czy ktoś policzył ile zanieczyszczeń do atmosfery wprowadzi piec webasto chyba że też jest unowocześniony i ekologiczny? I ile elektryków w Kraju spłonie przez to urządzenie z powodu wycieku paliwa z pieca. Jak ekologia na full to piec powinien być gazowy. Serwis w zimie w trakcie mrozów z piecami będzie miał full roboty. Pozdrawiam.
A jak się odpala takie elektryki ? Trzeba zagwizdać ?
Ciekawe dane. Możliwość szybkiego ładowania na pętlach albo kluczowych przystankach jest bezcenna. Krótka przerwa między kursami i 10–15% pojemności baterii podładowane. Nawet jeśli nie będzie okazji do dłuższej przerwy to te kilka minut zawsze będzie mile widziane, a dwie-trzy takie przerwy pozwolą na przejechanie jeszcze jednego kółka.
Przygotowane rozkłady jazdy zakładać będą eksploatację elektryków na poziomie bardzo zbliżonym do diesli. Na razie to dopiero wdrożenie całego systemu i testy testów.
@krzysiekz: no tak, mea culpa. Opis zbyt długi i zgubił mi się wątek
Ja tam testowym elektrykiem zrobiłem 99km bez doładowania, wówczas zużył między 27 a 30% baterii, nie wymagało to doładowania.
@MateuszZK: Odpalasz go w podobny sposób jak diesla, z tym, że przekręcasz stacyjkę i puszczasz. Wtedy zapala się zielona kontrolka na prawym wyświetlaczu, klikasz "D" i wio.