Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
"Temat podchwyciła również osoba, która posiada busa". Wspaniały polski folklor.
Lepiej by było zainwestować w MZK. Przynajmniej pewne, że będzie jeździć i nie wycofa się z linii z dnia na dzień Zapewne "wygra" ten tajemniczy busiarz Nawiasem mówiąc - aż dziwne, że nie ma regularnego połączenia Oświęcim - Wola. Wola niby wieś, ale liczy ponad 7000 mieszkańców
Nie ma regularnego połączenia, bo Majka zawiesił kursy 1. grudnia bodajże (wcześniej w wakacje przestał jeździć, ale wrócił). Nie wiem, jak nowy "busiarz" chce się utrzymać, skoro przewoźnicy rezygnują z tej trasy, zapewne z powodu braku rentowności. Nie wiem też, jak się potoczy sprawa z MZK, bo tutaj rozmowy prowadzą władze, natomiast busiarz sam wyszedł z inicjatywą, niezależnie od wójta.
Coś czuje, że busiarz da rade. Wystarczy tylko jeździć około 5 min przed MZKą i po kłopocie trasa się sama utrzyma patrz Konkretbus na trasie Oświęcim - Bielsko Biała. Szkoda, że MZK tak się ociąga z podjęciem działań odnośnie tego konkretbusa, nie wiem może jakieś pismo do UOKIKu z opisaną całą sytuacją ?
Wiesz, tylko w tym momencie nie było żadnej konkurencji ze strony innego przewoźnika, a i tak busiarze się wycofali. Może perspektywa kursów do Krakowa p. Zator uratuje sytuację.
Myślę, że nie tylko trasie Oświęcim-Bielsko trzeba się przyjrzeć, bo na innych kierunkach też czasem przed MZK jedzie bus, ale czy UOKiK coś by zdziałało... W końcu pozwolenie na kursowanie mają.
Konkret - Bus do Bielska odjeżdża przed liniami Brzeszczańskimi i zbiera ludzi... Ciekaw jestem czy MZK coś działa tej kwestii. Podobnie czy działa w kwestii walki o linie. Mam nadzieję, że w firma nie dąży do pozostawienia tylko linii miejskich...
@PKM-1200: Tak, zgadza się jedyną konkurencją było MZK. Majka bus się nie utrzymał na tej trasie z trzech powodów: 1) kiepską trasą (z pominięciem, że się tak wyrażę, centrum Brzezinki), 2)przez to, że jeździł po MZK (z kilkoma wyjątkami), 3) od Harmęż użytkownikami KM są osoby starsze, które mają darmowe przejazdy więc one na pewno z usług busiarza nie skorzystają. A z samej Woli jak widać nie idzie zarobić, więc jedynym ratunkiem byłyby dotacje gminy/gmin. Nie znam aż tak dobrze prawa ale być może będzie tak, że po rozmowach, które na dniach mają być prowadzone z tą "osobą posiadającą busa", okaże się iż to właśnie ta osoba będzie jeździła na trasie Wola - Oświęcim z dotacją ze strony gminy Miedźna.
Z tego, co piszą w tym temacie, to gmina może finansować prywatnego przewoźnika ot tak - tylko w wyjątkowej sytuacji, a normalnie jedynym wyjściem jest chyba tylko przystąpienie do porozumienia.
Obecnie z Oświęcimia do Harmęż w dni robocze jest siedem kursów. Ciekaw jestem ile wydłużyliby do Woli i czy miałaby miejsce korekta rozkładu jazdy, tak aby te kursy były komuś przydatne.
Fakt busiarz na Bielsko odjeżdża przed Brzeszczańskimi liniami ale przyznam, że sama z niego korzystałam ale tylko w weekendy, gdzie pierwszy kurs MZK jest o 5:25 z PKP i tu się też kryję nieudolność MZK bo o ile nie pozmieniali w służbach to w niedziele pamiętam, że linia 1 zmieniała się na 27 i zaraz odjeżdżała o 5:25 mogli to w rozkładach umieścić jako linie 1/27 a tak to pieszo chodziłam na dworzec, bo stwierdzałam co będzie jak linia 1 się spóźni i nie zdążę na przesiadkę w końcu wybrałam busa Pomyśleć, że w 2001 roku było 19 kursów w dni robocze do Woli realizowane przez PKS w dwóch relacjach przez Harmęże i przez Brzeszcze
@Ewela: w weekendy nie ma czegoś takiego, że autobus z linii 1 przyjeżdża do pkp od razu zmienia się w linię 27 (no chyba, że są braki taborowe). Normalnie w dni wolne jest tak iż linia 27 ma w rozkładzie napisane aby czekać na tą linię 1, która kończy na Dw. PKP. Prawdę mówiąc dla mnie to też nie jest do końca zrozumiałe dlaczego nie zrobiono z tego 1/27. Mogę się tylko domyślać, że chodziło o to iż po stworzeniu tego łączenia jedna służba nie miała by pracy. Teraz trochę newsów odnośnie połączenia Oświęcim - Wola (zaznaczam, że te wiadomości słyszałem podczas rozmowy pasażerów jadących linią 17): jakiś busiarz ma jeździć do Woli (lub do Brzeszcz przez Wolę) 5 razy dziennie, 3 razy rano i 2 popołudniu (ostatni kurs ma być po 17-tej). Odnośnie kursowania MZKi do Woli do sprawa nie jest prosta gdyż do MZKi nie wpłynęło jeszcze żadne pismo od gminy Miedźna z prośbą o przedłużenie linii 17 do Woli. W każdym bądź razie wydłużenie "siedemnastki" do Woli mogłoby nastąpić dopiero w lutym. Wg mnie, jeżeli włodarze gmin zgodziliby się wyłożyć kasę kursy l.17 do Woli, to można by też jedną parę przedłużyć do miejscowości Góra np. odjazd z przystanku Góra Kościół o 6.35 do Oświęcimia powrót o 15.30 do Góry. Albo dodać też kolejny kurs z Oświęcimia o 14.30.
Możliwe bo, kierowca wyjechał z zatoki przy PKP na rondzie w lewo skręcił, po czym miał już na wyświetlaczy 27 Jawiszowice Kółko To prędzej do Góry bym przedłużyła 26 o 6:40 odjazd z Brzeszcze PKP tylko, że trzeba by było przyspieszyć dawny kurs linii 36 a obecny 26 z Poręby. Ewentualnie 26 przedłużyć do Woli i by zastąpiła dawną linie pks
Teraz dodatkowo chcą linie 19 przedłużyć do Woli.
http://wolanie.info/petycja-do-wladz-gminnych-o-utrzymanie-polaczen-na-trasie-wola-oswiecim/
Ooo, ciekawe. Tylko gdzie by ta 19 miała jeździć, aż do Miedźnej? Jeśli tak to byłoby ciekawie, bo obecnie 19 ma niewielkie znaczenie w sieci MZK, a podobno to na nią ma trafić nowy mały Mercedes.
Wg mnie to 19 by jeździła do przystanku Wola Skrzyżowanie. Tylko teraz ciekawe w jakiej relacji Wilczkowice - Wola Skrzyżowanie czy Przeczna - Wola Skrzyżowanie bardziej bym obstawiała za pierwszym wariantem, ponieważ wtedy autobus przejeżdża koło szkoły górniczej Znając życie to pewnie linia 19 by miała 2 kursy do Woli a reszta na obecnej trasie, bo jak widać cała gmina jak i powiat pszczyński to raczej nie zależy na dotowanej komunikacji publicznej
Ja bym tam zamiast l.19 wolał puścić linię 26 na trasie Oświęcim - Wola Skrzyżowanie przez Brzeszcze (tak jak zresztą kiedyś jeździł PKSiS Oświęcim). Kursy l.26 z Oświęcimia: 5.30, 12.30, 15.30. Z Woli Skrzyżowanie 6.45 do Lodowiska przez Osiedle, 13.45, 17.15. Z kolei linia 17 stanowiłaby uzupełnienie dla 26 i jeździłaby do Woli Osiedle o: 5.30 (z zajezdni, kursowo od przystanku Pławy Sklep), 13.20 (z miasta). Powroty 17 z Woli Osiedle: 6.00, 14.00.
@Ewela: Co do Pszczyny to się mylisz. Z tego co wiem to pracują nad utworzeniem własnej komunikacji miejskiej, która będzie miała kilka linii, z kolei każda linia będzie miała max kilkanaście kursów.
Więcej kursów bym dała na 17 do Woli krótsza trasa bardziej atrakcyjniejsza będzie Z resztą wszystko zależy od gminy ile chcę kursów mieć itd. Pamiętam, że już dość długo w Pszczynie są plany utworzenia komunikacji
ps.
co do MZK to dzisiaj widziałam kurs linii 32 o 15:30. Napełnienie autobusu przegubowego było... mizerne spokojnie SU10 by obsłużyło
@Ewela: Ja też bym chciał aby na Wole więcej kursów jeździła 17 i 19. Albo żeby w ogóle 26 wydłużyli a 19 dali spokój. Patrząc nieco szerzej to na niektórych liniach też chciałbym zwiększenia ilości kursów lub korekty tras wybranych kursów, głównie w celu zapewnienia młodzieży dogodnego dostania się i powrotu do/ze szkoły. Ale gminy są bardzo skąpe i chcą dając mniej albo nawet wcale otrzymać więcej. A jak sama dobrze wiesz jest taka stara prawda: "aby otrzymać trzeba dać".
Co do kursu l.32 o 15.30 wykonywanego przez przegubowca to już od dawna to wiadomo, to samo dotyczy kursu l.1/28 o 14.40 z zakładów chemicznych/lodowiska :P
Nom to zauważyłam, że gminy skąpią kasę na MZK Ciekawa jestem czy jak otworzą tą drogę z ZChO na Bobrek czy puszczą jakieś kursy MZK tą trasą Coś mi świta, że gmina Oświęcim nie płaci za wszystkie kursy 22, 32 przejeżdżające przez Babice (w teorii Broszkowice ) a może sama gmina Chełmek będzie chciała przyoszczędzić i mieć jedną linie w swojej gminie Oświęcim - Bobrek - Gorzów - Chełmek Może wtedy się znajdzie zadanie dla przeguba
Gmina Oświęcim musi płacić za przejazd kursów przez ich gminę, tak zostało ustalone. Też mnie ciekawi, czy coś nowym mostem pojedzie, ale raczej wątpię. Chociaż gdyby #58 jechał od Brzeszcz po godzinie 15 i bezpośrednio jechał od Społem przez dworzec, Niwę, miasto, osiedle i przez Wisłę do Chełmka to frekwencja by się poprawiła. W końcu MAXI zbiera z tamtych rejonów ludzi i jedzie sobie 5 minut przed 32
Nom to by był całkiem dobry pomysł Linia 32 traci na tym, że zaczyna w Mieście i przejeżdża tylko przez Błonie. Czyli tak jakby obsługuje tylko dwie szkoły średnie (Konar i Salezjanie). Broszkowice o tej godzinie mają linie 22 a Bobrek zyskuje drugą linie
Ale głupoty tu wypisujecie na temat linii 32. 32 powinna pozostać w tej formie w jakiej jest bo ludzie korzystający z tej linii chcą się szybko dostać do Gorzowa i Chełmka a nie krążyć po Bobrku ! Za przykład niech posłużą Wam wszystkie kursy 32/22. Ludzie nader często pytają się kierowcy: "czy jedzie Pan przez Bobrek ?" i teraz jeśli padnie, że tak to wtedy mówią: "aaa to poczekam na busa ("maxi bus")". Jeśli zaś kierowca powie, że przecząco "Nie, nie jadę przez Bobrek" to wtedy wsiadają i dodają z uśmiechem "Jak fajnie, nie muszę tracić czasu na tą wycieczkę po Bobrku".
Reasumując:
1. linia 32 powinna zostać na tej trasie na jakiej jeździ;
2. W godzinach dowozowych i odwozowych ze szkół powinna jeździć dodatkowo z obsługą szkół zlokalizowanych na Os. Zasole (coś a`la 686);
3. zlikwidować te wjazdy kieszeniowe przez Bobrek lub zminimalizować ich ilość do naprawdę niezbędnego minimum (powód: w Bobrku z tych kursów korzystają głównie 1 - 2 osoby. Sporadycznie zdarza się max 5 osób)