Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Nie Mińsk Mazowicki, a Ostrołękę likwidują.
Nieprawda: http://www.mobilis.pl/oddzialy/pks-minsk-mazowiecki/komunikaty/wazna-informacja-dla-pasazerow.html
"Ważna informacja dla pasażerów
Szanowni Państwo,
Informujemy, że została podjęta decyzja o zaprzestaniu prowadzenia przez PKS w Mińsku Mazowieckim S.A. działalności transportowej z dn. 30.06.2018 r.
Głównym powodem likwidacji działalności operacyjnej spółki jest ciężka sytuacja rynkowa oraz drastycznie, z roku na rok, malejąca liczba Pasażerów, którzy regularnie korzystają z usług regionalnej komunikacji autobusowej. W związku z tym, mimo wprowadzonych optymalizacji operacyjnych, nasz model biznesowy pozostawał długoterminowo nierentowny. Obejmował on kompleksową obsługę przewozów szkolnych i linii lokalnych oraz miał zapewniać mieszkańcom regionu dogodną siatkę połączeń. Na trudną sytuację w spółce wpłynął też m.in. brak uregulowań prawnych, które zapewniałyby stabilne podstawy do inwestowania i rozwoju.
Naszą intencją jest, aby być w ścisłym kontakcie z władzami lokalnymi i wspólnie móc wypracować rozwiązania komunikacyjne dla poszczególnych gmin po zamknięciu naszej działalności transportowej z dn. 30.06.2018 r.
Zarząd PKS w Mińsku Mazowieckim S.A.
08.03.2018, 11:11"
O Ostrołęce było wiadomo już3 tygodnie temu: http://www.mobilis.pl/oddzialy/pks-ostroleka/komunikaty/wazna-informacja-dla-pasazerow.html
"Ważna informacja dla pasażerów
Szanowni Państwo,
Chcielibyśmy poinformować, że Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKS w Ostrołęce S.A. w dniu 15.02.2018 r. podjęło uchwałę o rozwiązaniu Spółki i otwarciu jej likwidacji.
Jednocześnie chcemy Państwa zapewnić i podkreślić, że naszą intencją jest, aby komunikacja na trasach obsługiwanych przez PKS w Ostrołęce S.A. w likwidacji była realizowana do 30.06.2018 r. bez zmian. Z naszej strony zabezpieczenie pewności podróży dla naszych Pasażerów jest priorytetem.
W chwili obecnej jesteśmy w ścisłym kontakcie w władzami lokalnymi, aby pomóc wypracować rozwiązania komunikacyjne dla poszczególnych gmin po zamknięciu naszej działalności transportowej z końcem czerwca 2018 r.
W obecnych realiach nasz model biznesowy, który obejmował kompleksową obsługę przewozów szkolnych i linie lokalne oraz miał zapewniać mieszkańcom regionu dogodną siatkę połączeń, nie sprawdzał się i pozostawał długoterminowo nierentowny. Wynika to między innymi z braku uregulowań prawnych, które zapewniałyby stabilne podstawy do inwestowania i rozwoju.
Likwidatorzy PKS w Ostrołęce S.A. w likwidacji
16.02.2018, 10:10"
Wg mnie to też próba wymuszenia na władzy przepisów korzystnych dla dużych graczy (kolejne projekty UTZ), o czym wśród przewoźników od dłuższego czasu. Kto będzie na targach w Nadarzynie, to zapraszam na spotkanie przewoźników w dniu 22 marca. Będziemy poruszać kwestię nowych uregulowań i zagrożeń w postaci likwidacji przewozów komercyjnych i zabetonowania rynku.
A rynek sam w sobie nie znosi próżni i w krótkim czasie znajdą się lokalsi, którym będzie się opłacało kursować, bez skansenu taborowego i przerostów kadrowych.
Jeśli dobrze pamiętam, to Mobilis kupując pks-y otrzymał w pakiecie 5 letni zakaz sprzedaży. Minął ten czas, można spylić. Niestety, sprawdzają się moje przypuszczenia, co do Mobilisu. Nie kupował ich dla rozwoju.
Większość prywatyzacji niestety na tym polega. Mam to na co dzień w firmie w której pracuję - wydoić ile się da z podstawowej działalności a wszystko co ma jakąkolwiek wartość i w obecnej chwili nie jest potrzebne trzeba sprzedać. Oczywiście przychody ze sprzedaży środków trwałych już dawno zwróciły właścicielowi koszt zakupu akcji.
@Tom: taak, znajdą się lokalsi, którzy będą jeździć wydłużonymi do granic możliwości Sprinterami, zabierając na pokład ludzi ponad dopuszczalne przepisy. I oczywiście pojadą tylko tam, gdzie ma to szansę się zwrócić.
Nie znajdą się. Widać to po niektórych trasach gdzie nie jeździ nic.
Czyli co, wracamy do epoki socjalizmu? Niech Państwo dokłada do wszystkiego co nierentowne, byle tylko istniało? Moim skromnym zdaniem, założone przez nową ustawę przetargi powinny być rozpisywane tylko na te linie, gdzie nie ma chętnych na świadczenie przewozów komercyjnych. Jeśli nie ma chętnych, znaczy nie ma kogo wozić, a taniej jest zamówić taryfę tym kilku potrzebowskim, niż utrzymywać regularną komunikację.
@tantus na wysłużone Sprintery i przeładowanie jest służba zwana ITD. Natomiast jeśli jest to sprawny technicznie mały bus, to jest to lepsze niż deficytowy duży autobus. A zdecydowanie lepsze niż antyczna H9-21.
Jakby tu powiedzieć... Nikt nie jeździ to nic nie jeździ. Nic nie jeździ bo nikt nie jeździ.
PKS Piotrkow pojezdzi jeszcze 2 lata bo tyle będą wydobywać węgiel w aktualnej odkrywce.Nastepna odkrywka jest w Chabielicach a tam z takim wysluzonym taborem nie wygrają przetargu.Chyba,że wystawią nowsze wozy.Te kilka kursów szkolnych nie utrzyma placówki więc zostaje tylko kopalnia ale tam też prywatni przewoźnicy mogą jeździć.Swoją drogą zaczynają przerejestrowywac autobusy na belchatowskie blachy???
A propos likwidacji - PKS Częstochowa wkrótce zlikwiduje PT Pajęczno.