Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Może nie jest to powód do dumy, ale na pewno fakt, że zaczęto przykładać uwagę do jakości używek cieszy. Tak na marginesie, pozostałe dwa MANy otrzymają nr 2041 i 2050.
ZKM dopuszcza wozy które w środku nie mają żółtych poręczy?
W używkach dopuszcza.
Zdziwiło mnie to, bo z tego co pamiętam to do wozów z Gryfu ZKM miał uwagi właśnie o poręcze.
@Misiek194: Mogę się mylić, ale czy to nie czasem Gryf powoził w Gdyni wozem z zielonymi poręczami. Coś mi świta, że gdzieś zielone poręcze widziałem (chyba w jakimś O530), ale nie bardzo mogę skojarzyć gdzie.
W dawnych czasach kolor poręczy wymagany nie był więc z reguły były oryginalne barwy - były zielone, brązowe, czerwone, fioletowe, różne. Od około 3-4 lat wymagane są żółte i tylko takie są. Dziwię się tylko, że ta sama zasada nie jest konsekwentnie stosowana do przewoźników komunalnych w przypadku wprowadzania nowych wozów, jako przewoźnicy miejscy tym bardziej powinni chyba świecić przykładem, prawda?
Spółkę miejską tym bardziej na to stać (malowanie poręczy).
Komunalni mogą więcej. Za sprawą oczywistych powiązań z miastem. Nie powinno tak być, ale jest i nic z tym nie zrobimy. W PKT od dawna jest O405 ze srebrnymi poręczami i nikt się nie czepia.
Moim zdaniem to mimo wszystko pierdółka, która powinna dotyczyć fabrycznie nowych pojazdów. Nie jest zbytnio istotna.
Zresztą Irex od dawna powozi Citarem z nieregulaminowym malowaniem zewnętrznym. Też można.
Irex już ma dostosowane malowanie w swoich używanych citaro z 2005 roku, do wymogów ZKM. Niemniej jednak szkoda, że nie chcą używać w nich klimy, bo te autobusy mają ją fabryczną....