Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Kompromisy kompromisami, ale wypierać busiarstwo busami?
Takie czasy. Samorządy lokalne transport publiczny mają w głębokim poważaniu, a mieszkańcy masowo wybierają transport indywidualny (trochę też z braku wyboru). A przy rosnącym deficycie kierowców i szybujących cenach paliwa to ten rok to będzie rzeź niewiniątek w przewozach regionalnych w całej Polsce.
Jak tylko 22 miejsca to lepszy Sprinter, mniej pali, zwinniejszy i nie chodzi jak traktor.
Montaż wyświetlacza z tyłu jest mistrzowski w tym wozie
Co do odczuć dotyczących wyglądu, to mi też niezbyt podobały się tego typu zabudowy na Vario, ale są też przyjemniejsze dla oka zabudowy. Co do miejsca na wózek, to w sumie też jest na to sposób, tak jak już nie raz wspominałem- https://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/M0sAAOSwzbxaV1Jy/$_3.JPG
Jedyną kwestią jest tutaj dostępność tego typu wozów, no i cena...
Wspominałem już o tym pod innymi zdjęciami- na pewno pamiętasz, a mianowicie zmienił bym typ tego wozu, na taki: http://phototrans.pl/05,10710,0.html Tutaj akurat widać zdjęcia jakiejś innej odmiany tej zabudowy, ale wybierając inny silnik, pokazują się zdjęcia Vario w identycznej zabudowie.
Cóż, te wozy mają z tego co słyszę opinie niezawodnych, więc myślę, ze pod tym względem będzie to udany zakup. Po za tym jest klimatyzacja, a to też spory atut w dzisiejszych czasach.
O303 to pod wieloma względami świetne wozy, dużo lepsze od H9, ale latka lecą. Najmłodsza O303 w Gryfie ma w tej chwili 29 lat, a pozostałe przekroczyły już 30 lat, a to sporo nawet jak na regionalne wozy. Tak czy inaczej O303 tak szybką nie wyginą i jeszcze trochę pewnie pojeżdżą.
znawca: No właśnie w tym rzecz, że potrzebne są takie minibusy od 26 miejsc siedzących wzwyż i dlatego to vario nie spełnia oczekiwań. Fakt chodzi jak traktor, ale to irytujące jest tylko z zewnątrz, w środku komfort podróży jest dobry.
INF: Tylko właśnie chodzi o cenę. Nie opłaca się kupować minibusa za np. 25.000 euro, bo za tyle to już można mieć integro na wypasie i z dobrego rocznika. No i to musi być jakaś klasyczna zabudowa, bo później szukaj wiatru w polu jeśli chodzi o części.
@Misiek: Myślę że wasze oczekiwania spełniałyby Jelcze Vero, wózek wejdzie, siedzących 20, trochę stojących, a spalanie 15-16l/100 km, przy dobrej jeździe nawet mniej. Wozy są serio fajne, pod warunkiem że się o nie dba. Te z 2006 roku już są lepiej wyciszone jak i przyjemniejsze w prowadzeniu
Namawianie Gryfa do zakupu jelcza w komentarzu to kompletne zmarnowanie miejsca na serwerze phototrans.eu
Patrząc na to co się dzieje w komunikacji regionalnej, to oferta GRYFa i tak jest powyżej przeciętnej.
Jeżeli chodzi o wózki, to może rozwiązaniem jest zastąpienie 2-3 siedzeń przez "klapppsitze"?
Ciekawe kiedy klękną ostatnie kursy podmiejskie typu miasto-wieś. Bo tak naprawdę to w regionie to mało co już zostało.
Zawsze można kupić busa z 9 miejscami. Będzie to coś pomiędzy taksówką, a tele busem
@ikarus: ja tam nie namawiam, pisze tylko, że Jelcze Vero idealnie sprawdzają się w takich warunkach, możecie się śmiać lub nie, ale te autobusiki serio sprawdzają się na linie z małym obciążeniem i są lepsze niż Vario/Sprintery gdzie niepełnosprawni lub matki z wozkami mogą pomarzyć o przemieszczeniu się. Poza tym są też odpowiedniki niemieckie Vero w postaci Mercedes-Benz 818 D / Auwärter Teamstar. I ja tylko sie wypowiadam nikogo nie namawiam
Misiek194: 25tyś.euro to takie minimum na taki wóz i to z lat 2000-2004, wiec tanie to nie jest. Ten, że zdjęcia to akurat nowsza odsłona Auwartera, a zabudowy tego producenta są bardzo popularne w Polsce, wiec podejrzewam, ze do Teamstara też da się kupić normalnie części.
Obserwuję trochę ogłoszenia i coś takiego jakiś czas temu się pojawiło: https://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/s7gAAOSwGWBay00C/$_3.JPG od środka wygląda tak https://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/WbUAAOSwge9ay00y/$_3.JPG
Nie wiem co to za zabudowa(więc w sumie można by to zaliczyć do wynalazku), ale ma 23 stałe miejsca plus 2 bokiem, które prawdopodobnie są składane i tworzą miejsce na wózek(jest nalepka na szybie). Cenowo nie jest źle. W podobnej zabudowie, ale typowo turystycznej(bez miejsca na wózek) jest wystawione jeszcze jedno Vario 26+1, ale jest starsze i droższe(ale porównując do Auwarterów tak czy siak tanie).
Pozostając przy klasycznych Vario, zostaję coś takiego: http://phototrans.pl/15,580847,16680.html ma to 30 miejsc, ale czy to wygodne? Nie jechałem, ale mogę się tylko domyślać.
Było w GRYFie jeszcze kiedyś takie coś, tyle że ten egzemplarz to już staroć:
http://phototrans.pl/14,114802,0,Mercedes_814D___Auw__rter_Teamstar_City_7868.html
W numerze VIN jest mały błąd. Po WDB na czwartym miejscu powinno być 6, a nie 9.