Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Jakiś czas temu w PKS Złocieniec ograniczono połączenia dalekobieżne i międzymiastowe, a jednocześnie zwiększono liczbę połączeń na trasach lokalnych. Docelowo powiat ma być organizatorem bodajże 14 linii komunikacyjnych na swoim terenie, na których operatorem będzie PKS Złocieniec.
Jakoś znacząco dużo tych połączeń dalekobieżnych nie mieli, aczkolwiek zostały zawieszone z powodu frekwencji która rzeczywiście nie była wysoką w pozostałe dni, mówiąc o kierunku poznańskim (chociaż nawet w weekendy ostatnio na linii wystarczają VW LT).
Niedawno jednak firma zaliczyła dwie wtopy, pierw problemy z linią do Wałcza (skrócenie w 2017 roku do Rudek gdzie następowała przesiadka do WTP, jednak w takiej formie wytrzymało to do końca roku gdy kierunek wałecki został całkowicie zlikwidowany); kolejna wtopa to niejako pomysł powiatu drawskiego na zwiększoną ilość połączeń w weekendy (powstały dwa obiegi). Połączenia bez przemyślanego rozkładu jazdy w myśl zasady "wyruszamy stąd tam, tam przerwa jedziemy tu i tak dalej ...".
Aczkolwiek ewidentnie widać zwiększenie ilości kursów (dzięki finansowaniu kursów w obecnej chwili, a wkrótce dojdą całkowite linie zsynchronizowane ze sobą) oraz wymianie taboru na nowy, obecnie sporadycznie sprzedawane są H10 oraz Kapeny.
Generalnie ograniczenia (w różnym zakresie) dotknęły takich kierunków jak Szczecin, Koszalin, Wałcz, Poznań. Co do nowych autobusów, PKS Złocieniec dzięki dofinansowaniu unijnemu zakupił 7 Mercedesów Sprinterów zabudowanych przez Polstera oraz 9 autobusów Iveco Crossway 10,8. Wszystkie pojazdy zakupiono z myślą o realizacji umowy na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na zlecenie powiatu drawskiego.