Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Co ciekawe, to na Chełmie na bank był 105Na 1279-1280. A zdjęcie krzywe. Matko bosko, co za dekiel dał tablice 105N 1977 skoro ten rocznik 77 (06234) ma udawać 06205 z 1975 ?
Wersja wyprostowana https://zapodaj.net/78007fa4569b7.jpg.html. A co do tego napisu to jakiś geniusz wpadł na ten pomysł w 2013r.
Asekurowany to znaczyłoby że jechał samodzielnie. A skoro dwuosiowce były ciągniete przez N8C, mimo że akurat wagony dwuosiowe nie miały kiedyś zakazu wjazdu ani zjazdu na Chełm, to po prostu w przypadku tych wagonów nadinterpretacja wynikająca z .... resztę pominę milczeniem :P
@ Znawca - sam montaż piasecznic nie spowodowałby zgody wjazdu czy wyjazdu żadnego wagonu generacji 105N/Na. Dodam jeszcze, że 114Na też nie mogą tam jeździć....bo... mają za słabą moc - trudności z podjazdem
Ciąganie (na zimno?) przez inny tramwaj było bardziej bezpieczne? Ciekawa logika...
Piotram, jasne że tak, sama masa N8C oraz jego system rozruchu/hamowania jest wystarczający do takich akcji, tak samo jak Pesy Swing czy Jazz. Zdaje się, że nie wiesz dlaczego wagony rodziny 105 mają kategoryczny zakaz wjazdu na Chełm i Migowo/Brętowo PKM. Chodzi o zbyt duże spadki ale też o rozwiązania zastosowane w w rodzinie wagonów 105, w kwestii systemu hamowania.
Wiem bo było to wałkowane nie raz. Ale w razie poślizgu, to i tak spore obciążenie, bez względu jak zajefajny ten system hamowania by nie był.
Jakim cudem 1279-1280 był na Chełmie?
Piotram, problemem nie jest poślizg, bo raz że N8C i nowsze mają piasecznice, dwa w przypadku zaniku kompoletnie wszystkiego trzymają tarcze czyli inaczej mówiąc szczęki. W 105N/Na jak padnie już wszystko to wóz poleci prosto przed siebie po drodze zaliczając skarpę albo skończy gdzieś dalej na jakimś słupie. Poza tym, co to za obciążenie dla N8C w postaci solowego lekkiego 105N kiedy one jeździły w składach 2xN8C i też musiano brać pod uwagę, że jeden będzie po jakiejś awarii i niesprawny.
Co do 1279+1280 i jeszcze jakiejś stopiątki z Nowego Portu, to w czasie gdy 10 jeszcze miał N Port, doszło do takiej sytuacji w rejonie al. Armii Krajowej / 3 Maja/ Okopowej, że nie było żadnej innej opcji jak pojechanie składem 1279+1280 na Chełm.