Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.
20 października 2018 - Gdynia, ul. Redłowska. No to pora przedstawić nowego historyka. Wóz w pewnym sensie unikatowy, bo to trzeci egzemplarz MANa NL222 wyprodukowany w fabryce w Sadach i sprzedany polskiemu klientowi (pierwszy został przekazany przez fabrykę MAN za darmo TPBus, drugiego kupił MZK Konin - nr 236, w międzyczasie powstały jeszcze 3 testery, które jednak nowych właścicieli znalazły już później: w 1999 r. Lider-Trans Świdnik i w 2000 r. KPKM Białystok - 998 i 999). Wóz praktycznie od nowości jeździ w P.A. GRYF i był to pierwszy fabrycznie nowy autobus zakupiony przez tego przewoźnika (wcześniej zakupione zostały tylko dwa otoyole, ale to midibusy). Autobus posiada dość nietypową, trzybiegową skrzynię biegów Voith D851.3, dzięki czemu charakteryzował się zawsze dość niskim zużyciem paliwa, ale też nienadzwyczajnymi osiągami szczególnie jeśli chodzi o prędkość maksymalną. W pierwszych latach eksploatacji autobus posiadał fotele pasażerskie bardziej charakterystyczne dla neoplanów (takie jak w gdyńskich towerach), w 2010 r. po przeprowadzonym remoncie wnętrza wymienione zostały one na te zainstalowane obecnie.
Komentarze
busik (*.dynamic.chello.pl)(2018-10-21 12:56:04)
Historykiem to ja dzisiaj śmigam na 147 Neoplan N4021td #2267