Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Ten MAN i cała reszta NL222 jeżdżą tylko przez braki taborowe, planowano je wycofać pod dostawie 40 Solarisów IV generacji w 2017 roku jednak plany się posypały przez uziemienie wynalazków Solbusa. Prawdopodobnie realnym terminem wycofania NL222 jest opóźniająca się dostawa nowych MANów. Jest szansa, że do końca listopada wozy dotrą do Częstochowy.
Jakie są planowane dalsze kroki w sprawie Solbusów? Jest szansa, że wyjadą jeszcze kiedyś na linie?
Oby nie.
Mają postać na zajezdni podobno do 2020 i potem jechać na złom.
Dopóki nie zostaną skasowane to zawsze istnieje szansa, że wrócą do ruchu.
Ponoć hybrydy mogłyby wrócić tylko trzeba w nie sporo zainwestować i nie wiadomo czy byłoby to opłacalne. Tu chodzi o kwestię bezpieczeństwa żeby już żadna się nie zjarała oraz żeby te wozy spełniały normy hałasu. Napęd hybryda + CNG musi pozostać, bo inny w tej konstrukcji nie jest możliwy. Pozostaje stan obecny dopracować ale jak jeszcze raz podkreślę to są już spore koszty. Prokuratura nadal nie zakończyła śledztwa, a zarzuty gościom z Solbusa się należą, za takie buble zagrażające życiu mieszkańców Częstochowy.
Pojazd został wywieziony na złom 28 sierpnia 2019 roku
Wóz skasowany...
Wozu już nie ma, więc na Phototrans już też nie... Już dawno temu go wywieźli a tu jeszcze jest.