Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Co on ma tam na dachu namalowane? Bo chyba nie 723 tak jak Solarisy?
Ten ze 188 przechodzi potem na 162 może dlatego taki wóz.
Ten dodatek ze zdjęcia ma potem przejście na 129, ale to dalej nie jest najlepsze miejsce dla dwudrzwiowego auta.
Krótki wóz na 162 to też nieporozumienie. Na 127 powinny być także same przeguby, szczególnie że nie jest to linia z jakąś mega częstotliwością. To samo dotyczy 148.
Kiedy wreszcie będą zwiększone częstotliwości na liniach 115, 122, 127, 130, 148, 167, 188 i przede wszystkim 210...? To taki problem skrócić część kursów do Dworca Głównego i część do Wysokiej... Gdyby 210 jeździła co 20 min poza szczytem i co 15 w szczycie(6-10; 13-19). Marzenie. Ciekaw jestem ile jeszcze musi minąć zanim nadejdą te czasy, kiedy komunikacja miejska będzie nr 1 w mieście, a nie samochód.
@jelczbusm11 - tu jest głebszy problem, a mianowicie finanse od miasta. W tym roku ma być nieco więcej, ale to i tak pójdzie na południowe dzielnice. Stare dzielnice są od lat krojone nie dlatego, że jeździ tam mniej ludzi, tylko metodą z ZKM jeszcze, zabierają tam gdzie ejst dobrze na "pier...ne" południe. Ja rozumiem, zbudowano mieszkania, ludzie kupili, bo tanie...A starczy teraz popatrzeć na ceny mieszkań z wtórnego rynku gdzie mieszkania na Przymorzu, Zaspie i Ząbiance, nie mówiąc o Oliwie osiagają bajońskie sumy a Chełm , Stogi i wszystko na południu jest mocno tańsze, mimo moim zdaniem dobrej komunikacji na Chełmie. No ale na dolnym tarasie jest dobra infra, tramwaj, plaża, sklepy, SKM+PKP. Co do linii - 148 i 127 tną od dawna w imię potrzeb innych linii, 210 powinno być skrócone do Bramy Wyżynnej i ani metra dalej, 188 sorki ale to jakieś nieporozumienie, zrobić szkolne kursy i po sprawie, 117/122/143 ma jeden stały problem - brak chęci dołożenia się do kasy ze strony Sopotu. Co do 115 to przy obecnej ofercie, uważam że ważniejsze jest ładowanie wozokm w 199.
Przede wszystkim zanim zaczniemy dyskutować o cięciu linii to przydałoby się poprawić czasy przejazdu, szczególnie praktycznie na całej "Morenie" i w wielu innych miejscach, bo sorry, ale w przypadku linii 227 ostatnia "korekta rozkładu" polegała na dorzuceniu paru minut po trasie kosztem skrócenia przerw na Chełmie, co skutkuje w skrajnych przypadkach jeszcze większymi opóźnieniami i stratami kursów z powodu braku wyrównania czasu na Chełmie właśnie. Jest dużo do poprawy, na prawie wszystkich liniach...
To może niech ZTM wprowadzi płachty, tak jak ZDZiT w Olsztynie. Do konkretnej linii, ba, brygady przypisany jest konkretny typ autobusu. I tam, gdzie przewidziany jest autobus S2N, czyli 12 metrowy dwudrzwiowy można wysłać S3N, ale midika już nie. Tak samo na brygady S3N można puścić nawet przegubowca, ale już nie S2N. Za zły typ wozu na linii jest bodajże 400 złotych kary, więc czasami zdarzają się promocje typu Urbino 18 na dodatku linii 121 (gdzie jeżdżą tylko trzydrzwiowe standardy). Sytuacja, gdzie na linie wyjeżdża wóz o mniejszej liczbie drzwi czy M2N (midik) zamiast SxN praktycznie się nie zdarzają. Po akcji, gdzie Edik na linii 6 i Solbus B9,5 na 11 wjechały na przystanek jednocześnie (na 6 powinien być S3N, na 11 przegub) i nie było szans, żeby wejść do środka ktoś poszedł po rozum do głowy i nikt nie wyśle S2N na 117, czy 126, gdzie jeżdżą tylko przeguby.
Generalnie razem z zezwoleniami na linie są dołączane rozkłady jazdy w formie płacht właśnie, gdzie zapisany jest typ taboru. Tyle, że u nas jest rozróżnienie na solo, przeguba i midi/mini bez rozpisania tego ile musi mieć drzwi, ale dwudrzwiowe solówki ma tylko GAiT. Co prawda swojego czasu była jakaś lista linii, na których mogą jeździć dwudrzwiowce, ale nie wiem czy była opublikowana gdziekolwiek. I jeśli tak, to pewnie na 129 dopuszczone są dwudrzwiowe auta, co akurat nie jest mądre jak już mówiłem, a na 127 pojawiają się tylko w ramach kursu dojazdowego na dodatek. Z kolei z tego co pamiętam wymóg trzydrzwiowej solówki był m.in. na linii 189, którą miałem okazję obserwować cały dzień przez praktycznie cały ostatni rok i ani razu nie widziałem napełnień, które mogłyby sugerować taki krok.
Problem jest taki, że ZTM zbyt słabo kontroluje przewoźników. Mam wrażenie, że nie bardzo wiedzą, co się dzieje na mieście.
Przeguby muszą się marnować na 186 i 130 hehe
Nie przesadzajmy, jeśli chodzi o dwudrzwiowce to starają się tego przestrzegać raczej, generalnie na 129 jeżdżą rzadko, a jeśli jest problem to idzie banan, jak na 179 np. Komunikacja miejska w Gdańsku jest do poprawy-z tym chyba się wszyscy zgodzą. Brakuje linii łączącej np. Osową z Łostowicami(obecnie dojazd to około 1h 20 min), brakuje linii pospiesznych, jest tylko jedna 212. Wspólny bilet rozwiąże problemy taryfowe, ale trzeba go wspomóc dobrą ofertą. Wiadomo już jak to będzie? W sensie ceny?
Polecam się przejechać na wybranych brygadach 130 i potem pisać żale w internecie, że przeguby się tam marnują to raz. Dwa - nie wszystkie kursy obsługiwane są obecnie przegubami a obecnie co drugi - na zasadzie: przegub, krótki, przegub, krótki (zdarzają się dwa krótkie pod rząd)... Mieszkańcy dzielnic leżących po trasie 130 nie mają nic przeciwko aby przywrócić częstotliwość sprzed reformy i puścić krótkie. 186 w godzinach szczytu też powietrza nie wozi... Trzy: Czy nie jest przypadkiem tak, że w GAIT po prostu brakuje przegubów? Miasto się rozwija, liczba mieszkańców rośnie, powstają nowe miejsca pracy gdzie jeszcze niedawno były pola - czy przewoźnik nie widzi potrzeby zwiększenia liczby pojazdów przegubowych? Czy nie ma obecnie takiej sytuacji, że mamy więcej linii na przeguby niż faktyczny stan posiadania miejskiego przewoźnika?
Ostatnie spostrzeżenie laika: czy do reformy o której się tak piszecie na forum nie jest potrzebna dobra wola ze strony miasta? Przecież przy obecnej liczbie wzkm wydaje się mało realne jej właściwie przeprowadzanie... Przecież urealnie rozkładu jazdy na wybranych liniach przy zachowaniu realnych postojów wyrównawczych na ich krańcach (tak aby nie dochodziło do sytuacji, że z powodu korków brygada wypada lub jedzie o czasie następnej) wydaję się być potrzeba zwiększenia liczby wzkm i zwiększeniu liczby brygad na wybranych liniach.
Podstawowe pytanie - czy w ZTMie w komunalnym powierzeniu są różne stawki ze względu na długość taboru autobusowego?
No to wszystko tłumaczy... Kar za nieprawidłową długość taboru też zapewne nie ma, ani przyporządkowania typu do poszczególnych zadań?
Przegubów brakuje, ale jak to w naszym zarządzie, pomimo widocznej sytuacji lepiej kupować więcej krótkich. Wzrasta zapotrzebowanie. Przeguby są potrzebne na 115, 156. Niedługo pewnie także 189, 155. Uzupełnienie przegubowców na 162, 168, 127.
@Bartek M to coś słaby wzrok masz albo chyba w weekendy jeździłeś. 189 kursowałem całą pierwszą klasę gimnazjum w 2016r. i w godzinach szczytu potrafiło być dużo ludzi. Ostatnio jadąc przegubem od BP Toura zauważyć było można duża liczbę pasażerów, a przynajmniej od Gościnnej.
@tr: No właśnie, w godzinach szczytu. Czyli nie przez cały dzień, więc uważam, że na dodatkach szczytowych powinny jeździć trzydrzwiowce, a w międzyszczycie mogą dwudrzwiowe. Ale generalnie akurat 189 też jest linią do wydłużenia i to niedługo, bo przecież ile można deptać z kapcia z Maćków aż do nowych osiedli na Starogardzkiej, których co chwila przybywa? A na przesiadkę 189 -> 175 to też trzeba często mieć szczęście żeby się załapać.
Mi to w Gdańsku zawsze brakowało linii przez obwodnicę. W ten sposób można by połączyć Łostowice z np. lotniskiem albo Osową. W ogóle wiele połączeń można w ten sposób stworzyć, żeby mieszkańcy przesiedli się z samochodów do komunikacji.