Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Tu powinna jeździć Kapena zakupiona w 2014 roku z myślą o obsłudze tej linii!
NA OSOWĄ NALEŻY JUŻ DODAĆ ZAKAZ! CO DRUGIE ZDJĘCIE JEST Z OSOWEJ...
2712 kasacja a 2713 jeździ tam jest błąd
Kapeny zostały zakupione na linię 100, a nie jakieś 269...
@Krzysztof: pierwsze 4 sztuki były zakupione do obsługi linii w centrum miasta (100) oraz do obsługi linii 149 i 283, natomiast 2 ostatnie właśnie były kupione na rzecz linii midibusowej w dzielnicy Osowa... Nie przekłamuj faktów. Właśnie brak taboru było główną wymówką miasta, aby nie było 269...
No, najlepszy przykład powyżej... Gdańsk to miasto, w którym trzeba się bić o każdy dodatkowy wozokilometr... Jestem zdania, że wszystkie 405N powinny zostać, aby a)była rezerwa, b) były wozy dodatkowe na obsługę linii typu 269 np, c) można było zwiększyć częstotliwość oraz rozszerzyć siatkę połączeń. Dlatego uważam, że to co się nadaje z bananów, 405N, nawet nielubiane przez niektórych Solarisy 2039-2042 powinny jeszcze zostać, aby móc skutecznie usprawnić Gdańską komunikację miejską. To samo dotyczy 105Na. Warszawa to dobry przykład. Ikarusy skasowali dopiero pod koniec 2014 r. A Konstale stanowią ponad 50% taboru i są zadbane. Powiedziałbym, że nawet bardziej niż Pesy. Wszystko jeździ na tyle często, że poruszanie się tam samochodem jest bez sensu. A atrakcyjna oferta połączona z sensowną ceną wygrywa z samochodem. I tak na przykład 122 powinno jeździć co 20 min poza, a co 15 minut w szczycie, 210 to jasne, że co 15 minut i skrócić trasę, brakuje linii przez S6, brakuje linii łączącej Karwiny Tesco, Osową(przez S6), Matarnię, Kokoszki i Łostowice, jeżdżącej często w szczycie... Tak by można wymieniać i wymieniać... Potrzebny jest tabor i kierowcy.
Przede wszystkim w Gdańsku potrzebna jest odpowiednia liczba przegubów żeby obsłużyć wszystkie zadania i zwiększenie częstotliwości najbardziej zapchanych linii, typu 127 czy 167. Komunikacja miejska nie jest atrakcyjna jeśli w autobusie panuje niemiłosierny ścisk.
W Gdańsku trzeba drastycznie zwiększyć środki na komunikację miejską, dodatkowych pieniędzy doszukał bym się przez straż miejską, trzeba zgnębić nieprawidłowe parkowanie, bardziej zamknąć Śródmieście, ale najpierw stworzyć solidne alternatywy i parkingi P+R.
Porządne parkingi P+R przydałyby się w takich miejscach jak: Lipce (w pobliżu przystanku SKM), Borkowo (rondo Maćkowy/Borkowo), Kowale (Guderskiego/Staropolska w Kowalach), Kokoszki (skrzyżowanie Kartuskiej z Nowatorów), Kielnieńska (wiadukt nad LK201/PKM), Przeróbka (Sucharskiego/Budzysza).
Do każdego musi dojeżdżać solidny transport.
1) Lipce -> SKM/PR, autobus do Dworca Głównego co 10 minut czyli coś naprzemian ze 132 oraz linia (przyjmijmy sobie 151, bo numer wolny) Lipce-Małomiejska-Havla-Ujeścisko-Szadółki-Kiełpino Górne-Kokoszki-Osowa, o liniach z Pruszcza nie wspominam bo one mają być jako dodatkowe.
2) Borkowo -> 189 do Dworca Głównego, 175 -> Świętokrzyska możliwość przesiadki na tramwaj oraz 155/164/255/256, nowa 151, 162/262.
3) Kowale -> autobusy do Świętokrzyskiej (155/255/256) oraz 115 i 156. Obydwa kierunki częstotliwośc min. 10 minut i dodatkowo 155 z dużymi możliwościami
4) Kokoszki -> autobusy do Dworca 167, Wrzeszcz 157 oraz nowa 151.
5) Kielnieńska -> PKM nowy przystanek, nowa linia 151 oraz 171, 179, 210 i 269, dodatkowo na przemian ze 171 do Oliwy 271 aby dogęścić takt.
6) Przeróbka -> tramwaje i 158/258 dodatkowo solidne połączenie z DCT. Tramwaje muszą jeździć co 5 minut.
I po tych 6 podpunktach możemy zamknąć wjazd od Gdańska po ramie Podwale Przedmiejskie-3 maja-Nowa Wałowa-Siennicka-Podwale Przedmiejskie oraz znacząco ograniczyć ruch we Wrzeszcz i Oliwie, bo alternatywa będzie, w praniu wyjda też częstotliwości i nowe połączenia. Rozrzutność w tym przypadku przyniesie oszczędności w przyszłości w postaci, mniejszych nakładów na remonty dróg i chodników (mniej samochodów rozjeżdża), zmniejszenie ilości wypadków o aspektach ekologicznych nie trzeba wspominać, tylko trzeba inwestować w nowe linie tramwajowe bez autostrad typu Havla.
Odniosę się. Parkingi P+R to dobry pomysł zastosowany przez Kraków i Warszawę i się chyba sprawdza. Umiejscowienie mniej więcej zgoda. Szkoda tylko, że chyba nikt nie ma zamiaru zrealizować czegoś takiego. Pytanie moje brzmi: skąd wzięła się linia 271? Bo nie słyszałem o żadnych planach utworzenia takowej. Słyszałem o 279, ale nie 271. Jeśli jest jakiś plan na takową to jestem ciekaw szczegółów.
To są moje wymysły. Moja twórczość, aby byli chętni na P+R musi być zachęta. Czy ktoś zostawiając auto ma ochotę zwiedzać m. in. Osowę, jak się chce dostać do Oliwy? No nie, dlatego musi być od każdego P+R wygodna linia do punktu zbiorczego.
1) Lipce - 2 punkty zbiorcze - Dworzec Główny (132+coś na przemian aby było co 10 min.) i Świętokrzyska (nowa 151 - co 15)
2) Borkowo - 2 punkty zbiorcze - Świętokrzyska (175->2/4/6/7/11/155/162/164/262) i Dworzec Główny (189 - co 15 minut)
3) Kowale - 1 punkt zbiorczy - Świętokrzyska (155/255/256/262 - co 5 minut!) oraz linie w inne kierunku Siedlce (156), Wrzeszcz PKP (115), Jasień (155)
4) Kokoszki - 2 punkty zbiorcze - Dworzec Główny (nowa 161 i 167 - razem co 10/15 minut) i Wrzeszcz PKP (157 co 10/15 minut)
5) Kielnieńska - 1 punkt zbiorczy - Oliwa (171/271 co 10 minut wspólnie + 169) oraz objazd dzielnicy liniami 179/269 i 151/210 w kierunku południowym
Sporo trzeba zainwestować, autobusy wręcz na początku muszą wozić powietrze, a w międzyczasie:
- wzmożone kontrole SM w Gdańsku, Wrzeszczu, okolice OBC
- wzmożone kontrole rur wydechowych na terenie miasta
- większa strefa płatnego parkowania, dużo większe obszary i dużo wyższe stawki za godzinę i abonamenty z wyjątkiem 1 pojazdu na gospodarstwo domowe(!). Na każde mieszkanie niech przysługuje jeden tańszy abonament na parkowanie, więcej aut=stawki takie same jak dla innych.
Czemu wy tutaj to piszecie ? Piszcie to do ZTM do urzędu miasta piszcie co dziennie tam aż do skutku
210- powinno jeździć tylko z gościnnej do lotniska bo pasażerowie się gubią na lotnisku a z osowy do lotniska przedłużyć 179
Z Osową jest pewien problem: układ ulic. Albo coś przejedzie przez środek, albo bokiem. Tu przydałaby się osobna linia, bo 179 jedzie do Osowej PKP, 169 może być, ale omija centrum.
@jelczbus11: Gdzie chcesz trzymać te O405N by były do rezerwy? Baza Hallera nie jest z gumy i pomieści ograniczoną ilość taboru. Po drugie - koszty! Utrzymanie tych pojazdów już kosztuje bardzo dużo (części zamienne, naprawy blacharskie i lakiernicze) - niestety ale te autobusy są już wyeksplatowane i zasługują jedynie na kasacje.
156-11+132-31
189-11+132-34
154-11+132-32
168-13+132-33
Wygląda na to, że 2712 chyba jest robiony. Za to nie wiadomo co z 2720. Odkąd miał kolizję z radiowozem, był widziany w Gryfie, ale liniowo chyba się nie pojawił.
O! To bardzo miła wiadomość, bo 2712 jest moim ulubionym wozem. To pewne info?
2712 gotowy do ruchu.
2712 w ruchu, wyjeżdżał dzisiaj poza bazę.
Na chwilę obecną na 269 w tym tygodniu berlinca nie było ale za to przewinęło się ciekawych wozów :
2489 i 2715 w pon.
2709 i 2731 we wt.
2701 i 2703 w śr.
Dziś akurat nie wiem co, zaraz sprawdzę
Dziś ta nudniejsza strona
2754 i 2758